Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Anglo-American Connections in Japanese Chemistry

The Lab as Contact Zone
BookPaperback
EUR54,00

Product description

Anglo-Japanese and American-Japanese connections in chemistry had a major impact on the institutionalization of scientific and technological higher education in Japan from the late nineteenth century and onwards. They helped define the structure of Japanese scientific pedagogical and research system that lasted well into the post-World World II period of massive technological development, when it became one of the biggest providers of chemists and chemical engineers in the world next to Europe and the United States. In telling this story, Anglo-American Connections in Japanese Chemistry explores various sites of science education such as teaching laboratories and classrooms - where British and American teachers mingled with Japanese students - to shed new light on the lab as a site of global human encounter and intricate social relations that shaped scientific practice.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-1-349-29796-2
Product TypeBook
BindingPaperback
Publication townNew York
Publication countryUnited States
Publishing date18/12/2013
Edition1st ed. 2013
Pages279 pages
LanguageEnglish
Illustrations13 s/w Abbildungen
Article no.1658616
CatalogsVLB
Data source no.5a45b6ed8e0c4b04a2d0c1f6ab97e031
Product groupBU610
More details

Series

Ratings

Recommendations for similar products

Unsere Streitkultur gerät aktuell mächtig ins Wanken, denn wissenschaftliche Fragen werden in unserer Gesellschaft entweder nicht akzeptiert oder verfälscht dargestellt. Viel Zeit für Aufklärung in den Medien bleibt oft nicht; Forschungsergebnisse werden verkürzt dargestellt, obwohl es einer ausführlicheren Einordnung bedarf. Wichtig ist Nguyen-Kim eine Herangehensweise mit ?wissenschaftlichem Spirit? wie sie schreibt, also kritischem Denken in allen Bereichen, methodenbasiertem Arbeiten und einer sachlich fundierten Fehler- und Diskussionsanalyse. Ihr Vorschlag: Logik und Rhetorik an Schulen zu unterrichten, wäre ein wichtiger Baustein, um ein Bewusstsein für eine bessere Differenzierung wissenschaftlichen Denkens zu schaffen und die Fähigkeit zu erwerben, kontrovers, aber konstruktiv zu kommunizieren. Auf der Suche nach der kleinsten gemeinsamen Wirklichkeit müssen wir richtig streiten können, denn nur so funktioniert wissenschaftlicher Fortschritt! Ein hochaktuelles Debattenbuch!

Author

Yoshiyuki Kikuchi is Associate Professor at the Graduate University for Advanced Studies (Sokendai), Hayama, Japan. He has published extensively on the history of Japanese chemistry in the nineteenth and twentieth centuries and its global contexts. He previously taught at the Massachusetts Institute of Technology, USA, and Harvard University, USA.

More products from Kikuchi, Yoshiyuki

Subjects