Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

A Vision of Modern Science

John Tyndall and the Role of the Scientist in Victorian Culture
BookPaperback
EUR54,00

Product description

An examination of a pivotal moment in the history of science through the career and cultural impact of the historically neglected Victorian physicist John Tyndall, establishing him as an important figure of the period, whose scientific discoveries and philosophy of science in society are still relevant today.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-1-349-29297-4
Product TypeBook
BindingPaperback
Publication townNew York
Publication countryUnited States
Publishing date07/02/2011
Edition1st ed. 2011
LanguageEnglish
IllustrationsIX, 270 p.
Article no.1066409
CatalogsVLB
Data source no.092802a51aef46d1a889c7b9f6f1cb73
Product groupBU610
More details

Series

Ratings

Recommendations for similar products

Unsere Streitkultur gerät aktuell mächtig ins Wanken, denn wissenschaftliche Fragen werden in unserer Gesellschaft entweder nicht akzeptiert oder verfälscht dargestellt. Viel Zeit für Aufklärung in den Medien bleibt oft nicht; Forschungsergebnisse werden verkürzt dargestellt, obwohl es einer ausführlicheren Einordnung bedarf. Wichtig ist Nguyen-Kim eine Herangehensweise mit ?wissenschaftlichem Spirit? wie sie schreibt, also kritischem Denken in allen Bereichen, methodenbasiertem Arbeiten und einer sachlich fundierten Fehler- und Diskussionsanalyse. Ihr Vorschlag: Logik und Rhetorik an Schulen zu unterrichten, wäre ein wichtiger Baustein, um ein Bewusstsein für eine bessere Differenzierung wissenschaftlichen Denkens zu schaffen und die Fähigkeit zu erwerben, kontrovers, aber konstruktiv zu kommunizieren. Auf der Suche nach der kleinsten gemeinsamen Wirklichkeit müssen wir richtig streiten können, denn nur so funktioniert wissenschaftlicher Fortschritt! Ein hochaktuelles Debattenbuch!

Author

Paul N. Bloom (Duke University) Edward Skloot (Duke University) Brett Smith (Miami University Funda Sezgi (IESE) Johanna Mair (IESE) Srikant M. Datar (Harvard University) Marc J. Epstein (Rice University) Kristi Yuthas (Portland State University) Debra E. Meyerson (Stanford University) Alexander Berger (Stanford University) Rand Quinn (Stanford University) John Elkington (Volans) Pamela Hartigan (Oxford University) Alejandro Litovsky (Volans) Jon Huggett (University of New South Wales) Scott L. Newbert (Villanova University) Ronald Paul Hill (Villanova University) Imran Chowdhury (ESSEC) Filipe Santos (INSEAD) Lauren Trabold (Baruch College) Paul Bloom (Duke University) Lauren Block (Baruch College) Minette E. Drumwright (University of Texas) Mercedes Duchicela (University of Texas) David T. Robinson (Duke University) Cornelia Pechmann (University of California, Irvine) J. Craig Andrews (Marquette University)

More products from DeYoung, U.

Subjects