Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Exploring the Solar System

The History and Science of Planetary Exploration
by
BookHardcover
EUR130,00

Product description

Beginning in the early days of the Space Age - well before the advent of manned spaceflight - the United States, followed soon by other nations, undertook an ambitious effort to study the planets of the solar system. The remarkable fruits of this research revolutionized the public's view of their celestial neighbors, capturing the imaginations of people from all backgrounds like nothing else save the Apollo lunar missions. From the first space probes to the most recent planetary rovers, they have continually delivered impressive discoveries and reshaped our understanding of the cosmos. Offering fascinating investigations into this crucial chapter in space history, this collection of specially commissioned essays from leading historians opens new vistas in our understanding of the development of planetary science.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-1-137-27316-1
Product TypeBook
BindingHardcover
Publication townNew York
Publication countryUnited States
Publishing date28/12/2012
Edition2013
Pages390 pages
LanguageEnglish
IllustrationsIX, 390 p.
Article no.1367008
CatalogsVLB
Data source no.3267cdeff7d24e79a30a19274061866d
Product groupBU610
More details

Series

Ratings

Recommendations for similar products

Unsere Streitkultur gerät aktuell mächtig ins Wanken, denn wissenschaftliche Fragen werden in unserer Gesellschaft entweder nicht akzeptiert oder verfälscht dargestellt. Viel Zeit für Aufklärung in den Medien bleibt oft nicht; Forschungsergebnisse werden verkürzt dargestellt, obwohl es einer ausführlicheren Einordnung bedarf. Wichtig ist Nguyen-Kim eine Herangehensweise mit ?wissenschaftlichem Spirit? wie sie schreibt, also kritischem Denken in allen Bereichen, methodenbasiertem Arbeiten und einer sachlich fundierten Fehler- und Diskussionsanalyse. Ihr Vorschlag: Logik und Rhetorik an Schulen zu unterrichten, wäre ein wichtiger Baustein, um ein Bewusstsein für eine bessere Differenzierung wissenschaftlichen Denkens zu schaffen und die Fähigkeit zu erwerben, kontrovers, aber konstruktiv zu kommunizieren. Auf der Suche nach der kleinsten gemeinsamen Wirklichkeit müssen wir richtig streiten können, denn nur so funktioniert wissenschaftlicher Fortschritt! Ein hochaktuelles Debattenbuch!

Author

WILLIAM E. BURROWS New York University, USAANDREW J. BUTRICA Independent ScholarERIK M. CONWAY Jet Propulsion LaboratoryDAVID A. DEVORKIN Smithsonian Institution, USAANDREW K. JOHNSTON Smithsonian Institution, USAAMY PAIGE KAMINSKI NASA Headquarters, USAW. HENRY LAMBWRIGHT Syracuse University, USAJOHN M. LOGSDON George Washington University, USAROBERT MARKLEY University of Illinois, USAJOHN D. RULEY Indepdent ScholarARTURO RUSSO University of Palermo, ItalyPETER J. WESTWICK The Huntington Library, USA

Subjects