Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Restorying Environmental Education

Figurations, Fictions, and Feral Subjectivities
BuchGebunden
EUR59,00

Produktbeschreibung

This book examines a performative environmental educational inquiry through a place-based eco-art project collaboratively undertaken with a class of grade 4-6 students around the lost streams of Vancouver. The resulting work explores the contradictions gathered in relation to the Western educational system and the encounter with "Other" (real and imaginary others), including the shifting and growing "self," and an attempt to find and foster nourishing alliances for transforming environmental education. Drawing on the work of new materialist theorists Donna Haraway, Rosi Braidotti, and Karen Barad, Adsit-Morris considers the co-constitutive materiality of human corporeality and nonhuman natures and provides useful tools for finding creative theoretical alternatives to the reductionist, representationalist, and dualistic practices of the Western metaphysics.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-3-319-48795-3
ProduktartBuch
EinbandGebunden
ErscheinungsortCham
ErscheinungslandSchweiz
Erscheinungsdatum20.02.2017
Auflage1st ed. 2017
Seiten151 Seiten
SpracheEnglisch
Illustrationen12 farbige Abbildungen, 1 s/w Abbildungen
Artikel-Nr.1766155
KatalogVLB
Datenquelle-Nr.6911b5af05394b17b9d95bc21188b04a
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor/in

Chessa Adsit-Morris is a curriculum theorist and member of the Center for Creative Ecologies. She is currently pursuing a PhD in Visual Studies at the University of California, Santa Cruz, USA.

Weitere Produkte von Adsit-Morris, Chessa

Schlagworte