Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Shadow Education as Worldwide Curriculum Studies

BuchGebunden
EUR89,00

Produktbeschreibung

This book theorizes shadow education as a new component of curriculum, expanding the concept of curriculum to include this type of learning. Curriculum scholars and theorists have largely disregarded shadow education as a valid topic of scholarly attention despite its massive growth worldwide. But shadow education has become a global phenomenon with ever-increasing numbers of student participants; it complements school-based curricula, in many cases going beyond. Thus, Jung and Kim argue that shadow education requires rigorous analysis by curriculum studies scholars. This volume analyzes the state and importance of shadow education in countries around the world: its representative forms and industries (private tutoring institutes, home-visit private tutoring, Internet-based private tutoring, subscribed learning programs, after-school programs), its characteristic forms in terms of curriculum, and its roles in student learning. It also explores various features of shadow education based on an eight-year ethnographic study in South Korea.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-3-030-03981-3
ProduktartBuch
EinbandGebunden
ErscheinungsortCham
ErscheinungslandSchweiz
Erscheinungsdatum05.03.2019
Auflage1st ed. 2019
Seiten212 Seiten
SpracheEnglisch
Illustrationen1 s/w Abbildungen, 1 farbige Abbildungen
Artikel-Nr.1447976
KatalogVLB
Datenquelle-Nr.3d7a851335ac430e85800251e8967673
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor/in

Schlagworte