Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Decolonizing the South African University

Towards Curriculum as Self Authentication
BuchGebunden
EUR150,00

Produktbeschreibung

This book offers an important contribution to the field of curriculum studies and higher education by examining the impacts of colonialism and neoliberalism in the South African education system and addressing ways to decolonise curriculum and teaching. Drawing on Pinar's work in curricular theory, the authors call for integrating self-reflective curriculum development into the national curriculum process to promote indigenous education and knowledge.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-3-031-31236-6
ProduktartBuch
EinbandGebunden
ErscheinungsortCham
ErscheinungslandSchweiz
Erscheinungsdatum24.05.2023
Auflage2023
Seiten192 Seiten
SpracheEnglisch
IllustrationenXXIX, 192 p.
Artikel-Nr.26359705
KatalogVLB
Datenquelle-Nr.3ee00ebea4264024898db6d9d19e8d98
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor/in

Oscar Koopman is Senior Lecturer in Curriculum Studies at Stellenbosch University, South Africa. As a phenomenological scholar, his work is part of a larger enterprise of understanding the consciousness of teachers, learners, academics and students as an evolving system of thought in science education.

Karen J. Koopman is Senior Lecturer in the Department of Educational Studies in the Faculty of Education at the University of the Western Cape, South Africa. Her research focus is mainly on phenomenology and its relevance to curriculum studies.

Schlagworte