Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Handbuch Diversität im Geschichtsunterricht

Inklusive Geschichtsdidaktik
BookPaperback
EUR49,90

Product description

Dieses Handbuch steht für einen Geschichtsunterricht für alle, der die Diversität der Schülerinnen ernst nimmt. Im Mittelpunkt eines solchen Unterrichts stehen im Sinne einer starken Subjektorientierung die Lernenden mit all ihren individuellen Voraussetzungen, Erfahrungen und Potentialen. Der Band gliedert sich in drei Teile: Im ersten Teil werden Kategorien von Differenz (z.B. Klasse, Ethnie, Geschlecht) mit Blick auf Schule und Unterricht beleuchtet. Daraus werden im zweiten Teil Konsequenzen für geschichtsdidaktische Grundprinzipien abgeleitet. Der dritte Teil macht zahlreiche Vorschläge für die praktische Umsetzung im Unterricht.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-3-7344-0876-2
Product TypeBook
BindingPaperback
Publication townFrankfurt am Main
Publication countryGermany
Publishing date23/01/2020
Pages560 pages
LanguageGerman
Weight670 g
Article no.16260016
CatalogsVLB
Data source no.006da94d7e084fb88e900697a0a012f8
Product groupBU550
More details

Series

Ratings

Recommendations for similar products

In the aftermath of WW1, people all over the world plotted ambitious ways to try and reform society in such a way that conflict on a global scale would never again be possible. To achieve this, they felt entirely new societal structures were required which would grow from small utopian communities.
Anna Neima takes six of these communities from around the world, handling each one in an individual chapter. Despite this broken up approach, one of the most startling aspects of this book is how much personal continuity there were between movements that spread from Japan and India to California. On top of this many of them shared an obsession with Tolstoy and his top-down approach to reform society. I was endlessy fascinated by some of the tantalising visionaries and unhinged looks behind these communities and felt Neima does a superb job in showing how these six remote communities were part of a flawed but ambitious global network.

Author

Sebastian Barsch, Dr., ist Professor für Didaktik der Geschichte an der Universität Kiel. Bettina Degner, Dr., ist Professorin für Geschichte und ihre Didaktik an der Pädagogischen Hochschule Heidelberg. Christoph Kühberger, Dr., ist Professor für Geschichts- und Politikdidaktik am Fachbereich Geschichte der Paris-Lodron-Universität Salzburg. Martin Lücke, Dr., ist Professor für Didaktik der Geschichte an der Freien Universität Berlin.

More products from Barsch, Sebastian

Editor

More products from Degner, Bettina

Editor

More products from Kühberger, Christoph

Editor

Subjects