Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Social Capital, Social Identities

From Ownership to Belonging
BuchGebunden
EUR59,00

Produktbeschreibung

Current research on social capital tends to focus on an economic reading of social relations. Whereas economists pride themselves on reaching out to social theory at-large, sociologists criticize the economization of the social fabric. The concept of social capital serves as a touchstone for the study of the role of the economy in modern societies. It serves as a breach for expanding the reach of economic categories, yet it also yields the opportunity for questioning and transforming economic premises in the light of social theory and philosophy. Exploring the concept of social capital in the context of related terms like embeddedness, trust, sociability, and cooperation is particularly instructive. This collection of papers from various disciplines (philosophy, sociology, economics, religious studies) combines conceptual studies and empirical findings. It is a plea for re-embedding economic thought in a broader theoretical framework. By exploring the varieties of social identities implied in the theories of social capital, the authors argue for a social (or more sociable) conception of man.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-3-11-029280-0
ProduktartBuch
EinbandGebunden
ErscheinungsortBerlin/Boston
Erscheinungsdatum19.08.2014
Seiten233 Seiten
SpracheEnglisch
Gewicht473 g
Illustrationen10 s/w Abbildungen
Artikel-Nr.1347020
KatalogVLB
Datenquelle-Nr.2fa3335153a947289b800c8961c62a3b
Weitere Details

Bewertungen

Autor/in

Dieter Thomä, St. Gallen, Switzerland; Hans Bernhard Schmid, Vienna, Austria; Christoph Henning, St. Gallen, Switzerland.

Schlagworte