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Algorithmic and Aesthetic Literacy

Emerging Transdisciplinary Explorations for the Digital Age
E-BookPDFNo DRM protectionE-Book
EUR22,99

Produktbeschreibung

Mehr denn je prägen computergestützte und algorithmische Modalitäten gesellschaftliche Transformationsprozesse. Die algorithmische Bildung ist herausgefordert, transdisziplinäre Synthesen für Modellvorstellungen und Praxisansätze fruchtbar zu machen. Doch wie können Ästhetik und Kreativität ihren Eingang in algorithmische Bildungspraktiken finden? Der Sammelband vereint innovative Beiträge, mit denen sowohl Lehrende als auch Lernende zu schöpferischem Denken und nachhaltigem Handeln in der digitalen, wissensbasierten Netzwerkgesellschaft angeregt werden.
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Details

Weitere ISBN/GTIN9783847415664
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatPDF
Format HinweisNo DRM protection
FormatFormat mit automatischem Seitenumbruch (reflowable)
ErscheinungsortLeverkusen
ErscheinungslandDeutschland
Erscheinungsdatum29.03.2021
SpracheEnglisch
Dateigrösse9438584 Bytes
Artikel-Nr.11642731
KatalogVC
Datenquelle-Nr.4044300
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When we think about how to sum up identity, we most likely think about such markers as nationality, religion, sexuality or skin colour. But how fitting are these labels to actually identify us? In his thought-provoking and well-argued book, Appiah sets out to demolish most of these identifiers, arguing that most people are much more diverse and can often lay claim to several or contradicting labels. Most of them date back to colonial times and may have lived out their usefulness ages ago. Drawing on history and sociology and often taking himself as an example, Appiah makes a strong and enlightening case for coming up with better terms in order to identify multi-faceted humanity.

Autor/in

Lydia Schulze Heuling is professor at the Department of Sport, Food and Natural Sciences at Western Norway University of Applied Sciences (HVL), Bergen, Norway.Christian Filk is professor and head of the Department for Media Education at Europa-Universität Flensburg, Germany.

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