Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".
Cinema and Ontology
ISBN/GTIN

Cinema and Ontology

PaperbackPaperback
EUR17,50

Product description

The essays presented in this volume investigate the relationship between cinema and ontology. This investigation unfolds, on the one hand, through an ontological understanding of cinema, that is, an understanding of the specificity of if its being. On the other hand, it highlights the ways in which cinema can help us to shed some light on the domain of ontology, namely, what exists. The five sections of this volume, each containing a pair of complementary essays, analyse the following topics: the place of cinema in the system of the arts, the connection between cinematic realism and philosophical realism, the transition from analog to digital cinema, the specificity of films made through cell phones, and the representation of non-human animals in films.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-88-6977-160-6
Product TypePaperback
BindingPaperback
PublisherMimesis
Publishing date12/11/2019
LanguageEnglish
SizeWidth 135 mm, Height 208 mm, Thickness 15 mm
Weight227 g
Article no.21101826
CatalogsLibri
Data source no.A32680322
Product groupBU586
More details

Series

Ratings

Recommendations for similar products

Used from many high-class musical theatre universities around the world, this book is a must-have for every musical theatre student, actor, or those who are planning to pursue a career in musical theatre. With a variety of exercises, and detailed compact units for: character development, acting through song, musical interpretation, historical context, and working in the industry - this book offers everything you have ever looked for. This guide bundles the knowledge of several acting theories, and supports you on the best possible way.
Ein visionäres, klangvolles und zudem gut verständliches Theaterstückt bringt der jungen Lorraine Hansberry im Jahre 1959 den Erfolg am Broadway, als 1. Woman of Color. Ihr wichtigstes Werk, das James Baldwin als eine der realistischsten Abbildungen einer schwarzen Familie in den USA bezeichnet hat, dreht sich rundum die Youngers. Eine fast gewöhnliche Familie, in der nun ein Check über 10,000 $ erwartet wird, an die jede:r einen materiellen oder freiheitlichen Wunsch knüpft. Alle Familienmitglieder sind denkbar unterschiedlich gesinnt, man jagt den Träumen nach, fühlt sich aber vom Leben enttäuscht, ausgelaugt und abgehängt. Die winzige Wohnung ist für 5 Personen nicht geeignet, die Generationen, Eheleute und Geschwister reiben sich aneinander auf und kommen zu keinem Kompromiss. Missverständnisse, Identitätsfragen und den Kampf gegen schwelenden Rassismus lesen wir aus allen Szenen heraus, die perfekt aufeinander abgestimmt sind. Gerade Walter Lee in seiner Verzweiflung erinnerte mich stark an Willy Loman aus "Tod eines Handlungsreisenden" von Arthur Miller, das 10 Jahre zuvor entstand. Hansberry reiht sich mühelos in die großen amerikanischen Dramatiker:innen ihrer Zeit ein.

Author

Subjects