Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Negative und positive Effekte von Absagen in Online-Produkttester-Programmen

BookPaperback
EUR69,99

Product description

Online-Produkttester-Programme haben sich zu einem bedeutendem Marketinginstrument entwickelt, bei dem Konsumenten sich bewerben können, um Produkte kostenlos oder vergünstigt zu testen und anschließend bewerten müssen. Diese Programme zielen darauf ab, wertvolles Feedback in Form von Fragebögen oder Online-Reviews zu sammeln, um die Bekanntheit und das Image von Produkten und Marken zu steigern. Doch nicht jeder Bewerber kann als Produkttester ausgewählt werden. Häufig sind die Unternehmen gezwungen Absagen an die Bewerber zu verschicken. Diese Arbeit untersucht die Auswirkungen von Absagen in Online-Produkttester-Programmen und liefert wertvolle Erkenntnisse für die Marketingforschung und -praxis. Auf der Grundlage sozialpsychologischer Theorien und qualitativer und quantitativer Studien untersucht Kira Louisa Küpper die unterschiedlichen Effekte von Absagen in Online-Produkttester-Programmen und identifiziert dabei zwei gegensätzliche Effekte. Die Unternehmen müssen sowohl mit negativen als auch mit positiven Konsequenzen rechnen, wenn sie Bewerber ablehnen. Eine Absage kann sowohl einen Effekt auf die Kaufabsicht als auch auf die Weiterempfehlungsabsicht der abgelehnten Bewerber haben. Die Ergebnisse zeigen Unternehmen auf, welche Faktoren einen Einfluss haben und geben Hinweise zur effektiven Gestaltung.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-3-658-45382-4
Product TypeBook
BindingPaperback
Publication townWiesbaden
Publication countryGermany
Publishing date11/02/2025
Edition2025
Pages150 pages
LanguageGerman
IllustrationsEtwa 180 S.
Article no.28986047
CatalogsVLB
Data source no.e948278ff4a14c62a4621a463db646a7
Product groupBU781
More details

Series

Ratings

Recommendations for similar products

When the draft to her first novel gets stolen in a robbery, Lasley impulsively upends her life in London and moves to Aberdeen to talk to men in Scotland, who work on oil rigs. Her long year of pub interviews with these workers is shot through by the story of her obssessive affair with Caden, the first oil rig worker she interviews.
The strongest part by far are the snippets of insights into life on the oil rig, the specific lingo and rythm of life offshore in an all male environment. In her own words, Lasley wanted to find out what men are like with no women around. This query gives the book, especially in the passages about the affair, a curiously misogynist angle. At times I found myself reminded of Lisa Taddeo's chronicles of love lives of three American women. Books like these are often heralded for showing 'female desire' when in fact it more often depicts are certain type of needy, unhealthy attachment style. Personally, less pining and more reporting would have pleased me.

Author

Kira Louisa Küpper promovierte bei Prof. Dr. Ina Garnefeld am Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Dienstleistungsmanagement, an der Fakultät für Wirtschaftswissenschaft - Schumpeter School of Business and Economics der Bergischen Universität Wuppertal mit den Forschungsschwerpunkten Marketing und E-Commerce.

More products from Küpper, Kira Louisa

Subjects