ATTENTION: Maintenance still active in the background for approx. 4 minutes. Items that are added to the basket/notepad are only visible once maintenance is complete.
Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Skalenhandbuch Kommunikationswissenschaft

BookHardcover
EUR84,99

Product description

Empirische Forschung auf Basis standardisierter Verfahren greift häufig auf einen Satz von Konstrukten zurück, die immer wieder benötigt werden. Für deren Operationalisierung werden Skalen entwickelt, die regelmäßig eingesetzt und validiert werden. Dieses erste Skalenhandbuch für die deutschsprachige Kommunikations- und Medienforschung enthält Angaben zu mehr als 50 Skalen unterschiedlichster Forschungsfelder. Zu jeder Skala sind - neben ihrem exakten Wortlaut - ausführliche Angaben zur theoretischen Einbettung des jeweiligen Instruments, seinen Einsatzmöglichkeiten in der Forschung und seiner Validierung enthalten.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-3-531-15453-4
Product TypeBook
BindingHardcover
Publication townWiesbaden
Publication countryGermany
Publishing date25/08/2011
Edition2011
Pages455 pages
LanguageGerman
IllustrationsXVI, 455 S. Mit Online-Extras.
Article no.2156067
CatalogsVLB
Data source no.9e95812942a34d668ab0d35cfa8fc7ee
Product groupBU745
More details

Ratings

Author

Subjects