Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

The Lost Mirror - Education in the Hebrew Tradition

by
Koerrenz, RalfContributionBlichmann, AnnikaContributionSchröder, ChristophContributionvon Horn, FriederikeContributionTöpper, SandraContributionKöhler, LenaContributionEngelmann, SebastianContributionSchollmeyer, FriedrichContribution
BookPaperback
EUR99,00

Product description

The Lost Mirror traces cultural patterns in which the interpretation of learning and education was developed against the backdrop of Hebrew thought.The appreciation of learning is deeply rooted in the Hebrew way of thinking. Learning is understood as an open and history-conscious engagement of man with culture. The consciousness of history is shaped by the motif of the unavailability of the "other" and the difference to this "other". This "other" is traditionally remembered as "God", but may also be reflected in the motifs of the other person or the other society. The Lost Mirror reminds us of a deficit, which is that in our everyday thinking and everyday action, we usually hide, forget and partly suppress the meaning and presence of the unavailable other. The book approaches this thinking through portraits of people such as Janusz Korczak, Martin Buber, Hannah Arendt, Emmanuel Levinas, Jean-Francois Lyotard and others.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-3-506-72851-7
Product TypeBook
BindingPaperback
Publication countryGermany
Publishing date04/09/2020
Edition2020
Series no.3
Pages159 pages
LanguageGerman
Weight306 g
Article no.1162655
CatalogsVLB
Data source no.165d41df191a4b658670ff1a36cd19be
Product groupBU570
More details

Series

Ratings

Recommendations for similar products

Die österreichische Journalistin und Lehrerin Melisa Erkurt gibt denen eine Stimme, die sonst nicht gehört werden. Den Verlierern des Bildungssystems. Selbst als Kind mit ihren Eltern aus Bosnien nach Österreich gekommen, ist sie eine der wenigen, die es trotz ihrer Herkunft in dieser Gesellschaft geschafft hat. In ihrem Buch fordert sie verpflichtende kostenlose Ganztagsschulen und interkulturell geschultes Personal. Dieses Buch lässt sich auch auf das deutsche Bildungssystem übertragen. Ändert das System, ist ihr eindringlicher Appell, damit alle Kinder eine Chance auf Bildung haben.

Author

Koerrenz, RalfContributionBlichmann, AnnikaContributionSchröder, ChristophContributionvon Horn, FriederikeContributionTöpper, SandraContributionKöhler, LenaContributionEngelmann, SebastianContributionSchollmeyer, FriedrichContributionKlein, ClemensContributionDiergarten, PiaContribution
Ralf Koerrenz is Professor for Historical Education and Global Education at Friedrich-Schiller University Jena.Friederike von Horn teaches at a primary school in Berlin Tempelhof.Ralf Koerrenz ist Professor für Historische Pädagogik und Globale Bildung an der Friedrich-Schiller Universität Jena. Er ist ausgewiesener Experte im Bereich der Reformpädagogik.Friederike von Horn lehrt und forscht am Institut für Bildung und Kultur der Friedrich-Schiller-Universität Jena und ist Lehrerin an einer Grundschule in Berlin-Tempelhof.

Subjects