Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Murder at Coyote Canyon

Englische Lektüre für das 4. und 5. Lernjahr. Lektüre mit Audio-Online
BookPaperback
EUR12,50

Product description

Die Chumash sind ein Indianerstamm, der in Kalifornien lebt. Als ein Bauspekulant ausgerechnet auf ihrem alten Friedhof anfängt zu bauen, geraten die Chumash in Wut. Während der Feierlichkeiten zum 4. Juli erscheint ein mysteriöser Krieger, und ein Mord wird begangen. Der Verdacht fällt auf die Chumash, doch vier Freunde gehen der Sache auf den Grund und entdecken eine Wahrheit, die wesentlich komplizierter ist.

Dossiers:
Independence DayAmerican Indians
Read more

Details

ISBN/GTIN978-3-12-500078-0
Product TypeBook
BindingPaperback
Publication countryGermany
Publishing date18/07/2016
Pages112 pages
LanguageGerman
Weight210 g
Article no.2405650
CatalogsVLB
Data source no.c0e3604bcca94f02ac87390ff47b64b9
Product groupBU852
More details

Series

Ratings

Recommendations for similar products

Ist es eigentlich möglich, nach begeisterten Dystopielektüren von "1984", "Schöne Neue Welt", "Blade Runner" oder "Die Maschine steht still" an "Fahrenheit 451" vorbeizukommen? Für mich anscheinend ja - habe ich doch erst diese Neuübersetzung von Peter Torberg gebraucht, um Ray Bradburys modernen Klassiker für mich zu entdecken. Umso überraschter war ich von linguistisch-lyrischen Höhenflügen des Autors mit denen er diese Geschichte rundum den "Feuermann" Guy Montag erzählt. In dieser Zukunft löscht die Feuerwehr keine Brände mehr, sie legt sie und verbrennt vor allem Bücher und das darin enthaltene (angeblich schädliche) Wissen. Wir sehen der Hauptfigur bei ihrem Erweckungsmoment zu und spätestens als eine Frau in der Flammenhölle den Freitod sucht, ist Guy Montag dermaßen verstört, dass er sein bisheriges Leben anzweifelt. Die Anleihen an die oben benannten Klassiker-Dystopien sind sehr augenfällig. Man sieht die krasse Fremdheit, Einsamkeit und Isoliertheit - die Menschen sprechen nicht mehr miteinander und lassen sich dauerhaft von oberflächlichen Medien beschallen. Irgendwo im Hintergrund droht Krieg, aber auch über diesen wird wenig nachgedacht. Als Lesende spüren wir, dass das Buch auf eine gewaltige Eskalation zusteuert - mehr und mehr fühlt sich die Hauptfigur gefangen in ihrem tristen Leben und kann bald ihr Geheimnis nicht mehr wahren.
Den Abschluss des Romans habe ich mir definitiv etwas anders vorgestellt (und ich schätze Guy Montag auch ;). Nicht enttäuschend, vielleicht nur nicht konsequent zu Ende gedacht.
A short and comparatively easy-to-read British classic from 1886 about the duality of human nature. Stevenson's linguistic eloquence is a pleasure to consume!
A short and comparatively easy-to-read British classic from 1886 about the duality of human nature. Stevenson's linguistic eloquence is a pleasure to consume!
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
A short and comparatively easy-to-read British classic from 1886 about the duality of human nature. Stevenson's linguistic eloquence is a pleasure to consume!
A classic I ran across on my neverending to-read pile and finished within a few hours. The simple writing style made it enjoyable and easy to read, even if it was first published in 1900 and the language is somewhat rigid. It becoming a classic is well deserved - though I must say I'm not interested in the volumes that follow after this first one.
A classic I ran across on my neverending to-read pile and finished within a few hours. The simple writing style made it enjoyable and easy to read, even if it was first published in 1900 and the language is somewhat rigid. It becoming a classic is well deserved - though I must say I'm not interested in the volumes that follow after this first one.

Author

Subjects