Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".
Cult Classic: Return to Whisper
ISBN/GTIN

Cult Classic: Return to Whisper

PaperbackPaperback
EUR17,50

Product description

Fifteen years ago, a group of teenages found a buried treasure. One small catch: the treasure was cursed. People died. It got ugly. Now they've all returned home. Not to uncover the fortune, but to bury a friend. It's about to get ugly again.

STAY PLUGGED IN. STAY TUNED. AND STAY ALIVE.

In 1997, a group of teenagers discover a treasure of immeasurable wealth. Fearing that their newfound fortune will be stolen from them, they make a pact: One day they'll all come back as adults, divide their riches, and live happily ever after. Now…fifteen years later, they have returned. Not to uncover a fortune, but to bury a friend. From Eliot Rahal (Ninjak vs. The Valiant Universe, The Paybacks) & Felipe Cunha (Flash Gordon, Turok) comes the first complete series in the highly-praised Cult Classic Universe!

Collects the complete five issue series.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-1-939424-37-2
Product TypePaperback
BindingPaperback
FormatTrade paperback (US)
PublisherVault Comics
Publishing date03/12/2019
LanguageEnglish
SizeWidth 168 mm, Height 257 mm, Thickness 8 mm
Weight318 g
Article no.21108512
CatalogsLibri
Data source no.A34422459
Product groupBU180
More details

Ratings

Recommendations for similar products

Was bedeutet eigentlich "Streetwork"? Die junge Künstlerin Anne Zimmermann, ausgerechnet zum ersten Corona-Lockdown neu in Berlin angekommen, wollte es genauer wissen und begleitete über mehrere Monate mehrere Streetworker:innen des Gangway e. V., der seit 30 Jahren auf den Straßen Berlins unterwegs ist und dort "Straßensozialarbeit" vor allem mit Jugendlichen macht. Ihre daraus entstandene Graphic Novel enthält Geschichten und Anekdoten aus dem Arbeitsalltag der Held:innen der Straße. Der berührende, oft auch überraschend humorvolle, aber immer authentische Band eignet sich nicht nur hervorragend für junge Menschen, die überlegen, die Jugend- und Straßensozialarbeit zu ihrem Beruf zu machen, auch wer zum Beispiel schon immer wissen möchte, wer sich etwa um die Obdachlosen in unserer Stadt kümmert, erfährt hier einiges.
Der mehr als wunderbare Finalband, dieser ausgereiften, erwachsenen "Yuri"-Reihe. <3 Ich freute mich sehr, dass die Bände nach und nach vermuten ließen, dass die Beziehung bzw. Verbindung der beiden Frauen in Richtung Aromantik/Asexualität (in unterschiedlichen Graden) gefestigt wird. Die Nebenfiguren sind sehr wertschätzend und unterstützend, man möchte eigentlich mit allen gemeinsam eine große Packung Donuts verköstigen und dabei über die Anforderungen und Freuden des Erwachsenenlebens plaudern. Egal, was die Mangaka noch herausbringt, sie wird in mir wieder eine begeisterte Leserin finden!
Dass nach Shio Usuis "Doughnuts under a Crescent Moon"-Reihe eine neue Girls Love Reihe der Mangaka auf mich warten würde, habe ich doch sehnlichst erhofft. In ihrem neusten Werk begleiten wir zwei Frauen, die beschließen, einander zu heiraten, wenn sie nach 5 Jahren immer noch Single sind. Die Zeit ist herum und beide erinnern sich an das Versprechen und der Manga nimmt uns mit in das Alltagsleben einer Journalistin und einer Köchin, die eigentlich kaum unterschiedlicher sein könnten. Beide versuchen mit der Situation locker umzugehen, doch das Umfeld schaut ganz besonders auf diese "Freundinnen-Ehe", die vermutlich für einige kuriose Blicke und Gedanken sorgt. Zudem schreibt Kurumi in ihrer neusten Kolumne ganz öffentlich darüber. Als Lesende bemerken wir von Anfang an, dass Ruriko bereits zarte Gefühle für Kurumi entwickelt hat. Ich bin den beiden so gern gefolgt und wünsche mir für ihre Geschichte noch sehr viel Zeit. Der absolute Cuteness-Overload dieses Bandes speist sich eigentlich komplett aus der liebevollen Interaktion der beiden, die füreinander da sein wollen und sich umeinander kümmern.
Do you remember a time before the corona crisis? For Brits (and lots of other Europeans) that too was an era defined by crisis, thanks to the ups and downs of almost half a decade of Brexit discussions.

Jonathan Coe's novel begins at the very beginning of the 2010s when Brexit was barely imaginable and follows the lives of a group of characters from across Britain's many middle classes during the turmoil-there's plenty of that in their private lives too.

Coe is a remainer and it shows but he understands and can even sympathise with his political opponents and this is a pretty fair depiction of England's division. More importantly than that though, it is hysterically funny - I literally lol-ed more than once while reading it (not least during the most awkward sex scene I have ever had the (dis)pleasure of encountering).

A novel for those who seek the solace of other crises in difficult times or for Germans who want reminding that others this side of the Atlantic have it worse.
A classic I ran across on my neverending to-read pile and finished within a few hours. The simple writing style made it enjoyable and easy to read, even if it was first published in 1900 and the language is somewhat rigid. It becoming a classic is well deserved - though I must say I'm not interested in the volumes that follow after this first one.

Author

Eliot Rahal is a comics/writer and creator best known for his work on BLEED THEM DRY (Vault Comics), HOT LUNCH SPECIAL, MIDNIGHT VISTA and CULT CLASSIC (Vault Comics).

Dee Cunniffe is an award-winning Irish designer who worked for over a decade in publishing and advertising. He gave it all up to pursue his love of comics. He has colored The Dregs and Eternal at Black Mask, The Paybacks and Interceptor at Heavy Metal, Her Infernal Descent, The Replacer and Stronghold at Aftershock, Marvel's Runaways, DC's Lucifer, Redneck at Skybound, and is currently coloring We Ride Titans at Vault Comics

https://twitter.com/deezoid

http://deesaturate.blogspot.com/

Taylor Esposito is a comic book lettering professional, owner of Ghost Glyph Studios and teacher at the legendary Kubert School. A former staff letterer at DC and production artist at Marvel, he has lettered titles such as Red Hood and The Outlaws and Constantine; Interceptor, Heavy, Finger Guns (Vault Comics), Exorsisters, Jook Joint (Image), Babyteeth, Hot Lunch Special, Knock 'em Dead (Aftershock), and No One Left to Fight (Dark Horse). Other publishers he has worked with include Line Webtoon (Caster, Backchannel) Dynamite (Elvira, Red Sonja and Vampirella meet Betty and Veronica, Green Hornet), and IDW (Scarlett's Strike Force).
He is based in Boonton, NJ
https://twitter.com/GhostGlyph
https://www.instagram.com/ghostglyph/
https://www.facebook.com/GhostGlyphStudios

Subjects