Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".
How AI Will Change Your Life
ISBN/GTIN

How AI Will Change Your Life

A Futurist's Guide to a Super-Smart World
PaperbackPaperback
EUR19,50
Store inventory
3xDussmann das KulturKaufhaus

Product description

Bestselling keynote speaker's timely take on the future with artificial intelligence
Read more

Details

ISBN/GTIN978-1-80522-257-6
Product TypePaperback
BindingPaperback
Publishing date12/09/2024
LanguageEnglish
SizeWidth 126 mm, Height 195 mm, Thickness 21 mm
Weight270 g
Article no.16573016
CatalogsLibri
Data source no.A48782968
Product groupBU974
More details

Ratings

Recommendations for similar products

Der Erfolg dieses Buches liegt sicher auch an Natascha Wegelins lockerem Erzählstil. Kleine persönliche Gespräche rund um das Thema Geld mit Bekannten, ihren Eltern oder Freunden machen ihr irgendwann klar, dass sie selber etwas ändern muss. Sie nimmt ihre eigene Finanzsituation unter die Lupe und stellt fest: Es muss sich etwas ändern, sie muss sich selber darum kümmern. Überflüssiges Geld an Bankberater zu bezahlen gehören ab sofort der Vergangenheit an. Aus dieser Erfahrung heraus verschlingt sie alle Bücher zur Geldanlage, die sie nur in die Hand bekommt und gründet 2016 ?Madame Moneypenny?. Ihre Mission: mehr Frauen Mut zu machen, das Thema persönliche Finanzen selber in die Hand zu nehmen, sich mit Aktien und Anlagen, Verträgen oder der eigenen Rentenvorsorge zu beschäftigen. Inzwischen gibt die erfolgreiche Finanzbloggerin selber Tipps zum Vermögensaufbau und wie Frauen sich vor finanziellen Risiken schützen können.
Geld allein macht bekanntlich nicht glücklich, bringt aber unschätzbare Vorteile mit sich: Unabhängigkeit, ein Stück Freiheit und Sicherheit. Nach dem Christiane von Hardenberg ihr Erbe angetreten hat und ihre Vermögensverhältnisse einer genaueren Prüfung unterzieht, stellt sie mit Schrecken fest, dass sich über Jahre hinweg ihr Erbteil stark dezimiert hat. Sie entscheidet sich, ihren ansehnlichen Job an den Nagel zu hängen und sich hauptberuflich um das Familienvermögen zu kümmern. Von Hardenberg fängt mutig an in Immobilien, Wertpapiere und Aktien zu investieren, setzt sich mit der gewöhnungsbedürftigen trockenen Thematik auseinander und entdeckt so ihre Leidenschaft für Investitionen jeglicher Art. Wohlgemerkt, immer alles zwischen Kinder und Küche. Rückschläge und Fehlentscheidungen bleiben nicht aus. Ihr Credo: Einfach anfangen, sich Zeit nehmen und nur in Dinge investieren, die Spaß machen. Ein locker geschriebener, sehr persönlicher und informativer Finanzratgeber für Frauen!
2 quick admissions at the start of this review
1) I don't usually read self-help-y kind of books. That is not a value judgement - they just fairly rarely prick my interests.
2) My interest in this self-help-y kind of book was pricked because my dad (a magician) happens to get mentioned in it so he encouraged me to give it a read.
Those disclaimers out of the way, I did leave this book thinking it added buckets of value to my understanding of expertise. Kneebone is a surgeon and it is the medical sphere where he claims most knowledge but he is unjudgemental in how he looks at other fields. From plumbers to pianists, Kneebone believes expertise is born out of putting something centrally in your life and plugging away at it (making plenty of mistakes along the way) until you gradually accrue knowledge. He raises this method as a counterweight to the notion of accruing knowledge and understanding very quickly and makes a convincing case that creativity is key to growing true expertise.

Author

Patrick Dixon is the chairman of Global Change Ltd, a growth strategy and forecasting company. He is the author of sixteen books, including Futurewise, SustainAgility, The Genetic Revolution and Building a Better Business. He has been ranked as one of the twenty most influential business thinkers alive today. He is one of the world's most sought-after keynote speakers at corporate events and advises boards and senior teams on a wide range of strategic issues. Clients include Google, Microsoft, IBM, KLM/Air France, BP, ExxonMobil, World Bank, Siemens, Prudential, Aviva, UBS, Credit Suisse, PricewaterhouseCoopers, Hewlett Packard, Gillette, GSK, Forbes, Fortune, BT, BBC, Fedex and DHL. He has also taught on a wide variety of executive education programmes at the London Business School since 1999.
http://www.globalchange.com/

Subjects