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Playing the Middle Ages
ISBN/GTIN

Playing the Middle Ages

Pitfalls and Potential in Modern Games
PaperbackPaperback
EUR42,00

Product description

The Middle Ages have provided rich source material for physical and digital games from Dungeons and Dragons to Assassin's Creed. This volume addresses the many ways in which different formats and genre of games represent the period. It considers the restrictions placed on these representations by the mechanical and gameplay requirements of the medium and by audience expectations of these products and the period, highlighting innovative attempts to overcome these limitations through game design and play. Playing the Middle Ages considers a number of important and timely issues within the field including: one, the connection between medieval games and political nationalistic rhetoric; two, trends in the presentation of religion, warfare and other aspects of medieval society and their connection to modern culture; three, the problematic representations of race; and four, the place of gender and sexuality within these games and the broader gaming community. The book draws on the experience of a wide-ranging and international group of academics across disciplines and from games designers. Through this combination of expertise, it provides a unique perspective on the representation of the Middle Ages in modern games and drives key discussions in the fields of history and game design.
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Details

ISBN/GTIN978-1-350-24292-0
Product TypePaperback
BindingPaperback
FormatTrade paperback (US)
Publishing date17/04/2025
LanguageEnglish
SizeWidth 156 mm, Height 234 mm, Thickness 25 mm
Weight454 g
Article no.28757421
CatalogsLibri
Data source no.A48969438
Product groupBU945
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Der perfekte Schmöker für alle Geschichtsinteressierten! Dem Belgier Bart van Loo ist mit seinem Buch über Anfang und Untergang der Geschichte Burgunds ein mitreißend spannendes Buch gelungen. Ich war begeistert von dem Buch. Seine Philipps und Karls, Johanns und Margeriten, die Kühnen, die Guten und die ohne Furcht, fast hat man das Gefühl, sie sind ihm ans Herz gewachsen. Gleich zu Beginn des Buches erzählt er über seine Leidenschaft für französische Geschichte, die eng mit seiner Familie verbunden ist. Als Leser spürt man die Leidenschaft für seine "Geschichte von 1111 Jahren und einem Tag" und in jeder Zeile weiß er gekonnt diese Zeitspanne auferstehen zu lassen: zum Beispiel seine Beschreibungen der meisterhaft ausgeführten Bilder Jan van Eycks oder der Reichtum einer herzoglich gedeckten Speisetafel bis hin zum Ablauf von Ritterturnieren - alles ist seriös recherchiert und macht einfach Lust sich in diese Zeit fallen zu lassen!
Noch ein Buch über die Pest, aber dieses hat es in sich: Volker Reinhardt ist renommierter Historiker u. Renaissanceforscher, bekannt durch seine Kulturgeschichte Italiens und eine gefeierte Leonardo-Biografie.
In diesem Buch rekonstruiert er den Verlauf der Pestepidemie im 14. Jhdt in Asien und Europa.

Er vermeidet es, zu offensichtliche Parallelen zur Covid19-Pandemie zu ziehen, aber es wird trotzdem deutlich, dass die Maßnahmen, die in Mailand ergriffen wurden, den heutigen durchaus ähneln. Man sah sich zu aktivem Handeln gezwungen, wollte sich nicht einfach dem Schicksal ergeben. Genau wie heute hatte man es mit einer lautstarken Gruppe von Astrologen, Theologen und anderen "Experten" zu tun, die von Gottes Strafe sprachen, von ungünstigen Planetenkonstellationen u. ähnlichen Erkenntnissen. Papst Clemens VI musste die Juden gar explizit vom Vorwurf "freisprechen", Schuld an der Pandemie zu haben. Irrationale Verschwörungserzählungen sind keine Erfindung Donald Trumps.

Author

Robert Houghton is Senior Lecturer in Early Medieval History at University of Winchester, UK. He is the editor of Playing the Crusades (forthcoming, 2021) and Research Consultant for Paradox Interactive on the digital game Crusader Kings II. He also edits the Games column for the online magazine, The Public Medievalist.

Subjects