ATTENTION: Maintenance still active in the background for approx. 15 minutes. Items that are added to the basket/notepad are only visible once maintenance is complete.
Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Think, Write, Speak: Uncollected Essays, Reviews, Interviews, and Letters to the Editor

PaperbackPaperback
EUR17,50

Product description

A rich compilation of the previously uncollected Russian and English prose and interviews of one of the twentieth century's greatest writers, edited by Nabokov experts Brian Boyd and Anastasia Tolstoy.

"I think like a genius, I write like a distinguished author, and I speak like a child": so Vladimir Nabokov famously wrote in the introduction to his volume of selected prose, Strong Opinions. Think, Write, Speak follows up where that volume left off, with a rich compilation of his uncollected prose and interviews, from a 1921 essay about Cambridge to two final interviews in 1977. The chronological order allows us to watch the Cambridge student and the fledgling Berlin reviewer and poet turn into the acclaimed Paris émigré novelist whose stature brought him to teach in America, where his international success exploded with Lolita and propelled him back to Europe. Whether his subject is Proust or Pushkin, the sport of boxing or the privileges of democracy, Nabokov's supreme individuality, his keen wit, and his alertness to the details of life illuminate the page.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-1-101-87370-0
Product TypePaperback
BindingPaperback
Publishing date09/02/2021
LanguageEnglish
SizeWidth 159 mm, Height 233 mm, Thickness 27 mm
Weight549 g
Article no.21283939
CatalogsLibri
Data source no.A39606837
Product groupBU150
More details

Series

Ratings

Recommendations for similar products

"Normalerweise würde ich eher nicht auf Anagramme oder Palindrome fliegen, würde denken, was für eine formalistische Spielerei / zu technisch / öffnet nichts. Weit gefehlt!
Hier atmet konstruierte Sprache, öffnet Räume mit Fallhöhe, Trapezflug, ein bisschen Rückseite des Mondes, in jedem "Fall" Neuland. Poetischer Raum eben.
Das Spannende: die Konstruktionsarbeit darin fängt mich als Lesende auf oder ein. Eine Landebahn mit Willkommensschild.
Denn es wird nur da sein, was ist. Rückseiten von Sinn vielleicht, aber kein doppelter Boden. Es fühlt sich nah an bei allem Fremd - als kenne man die Gedichte aus zutiefst grundlegender Lebenserfahrung.
Titus Meyer "Äonen o. Ä.", frisch erschienen bei www.etceterapressberlin.com, Erec Schumacher, der den Band wie immer wunderbar feinsinnig gestaltet hat.
"Fingen Felle Sterne? ferne Stelle:"
Lohnt sich, go for it. "
This is not a new book - indeed so un-new is it that it has recently been republished in a handsome "classics" edition. Classic non-fiction is pretty hard to define - taste and timeliness overtake the factual more quickly than the fictional - but Bloomsbury deserve credit for elevating this decade-and-a-bit-old account of an 1860 murder in rural England.

What makes this book so compelling and timeless is its skilful blending of the story of the murder with an account of why detectives (and by extension detective fiction) so captivated Victorian Britain. Before reading it, I had no idea how new detectives were in the 1860s and how much media and literary attention they garnered in their early existence, with people from across society pitching in to praise their omniscience or to criticise their actions as murder solving became a national parlour game. Excellently written and researched this book will help you understand why Sherlock Holmes and Miss Marple are as famous as they are.
Ein visionäres, klangvolles und zudem gut verständliches Theaterstückt bringt der jungen Lorraine Hansberry im Jahre 1959 den Erfolg am Broadway, als 1. Woman of Color. Ihr wichtigstes Werk, das James Baldwin als eine der realistischsten Abbildungen einer schwarzen Familie in den USA bezeichnet hat, dreht sich rundum die Youngers. Eine fast gewöhnliche Familie, in der nun ein Check über 10,000 $ erwartet wird, an die jede:r einen materiellen oder freiheitlichen Wunsch knüpft. Alle Familienmitglieder sind denkbar unterschiedlich gesinnt, man jagt den Träumen nach, fühlt sich aber vom Leben enttäuscht, ausgelaugt und abgehängt. Die winzige Wohnung ist für 5 Personen nicht geeignet, die Generationen, Eheleute und Geschwister reiben sich aneinander auf und kommen zu keinem Kompromiss. Missverständnisse, Identitätsfragen und den Kampf gegen schwelenden Rassismus lesen wir aus allen Szenen heraus, die perfekt aufeinander abgestimmt sind. Gerade Walter Lee in seiner Verzweiflung erinnerte mich stark an Willy Loman aus "Tod eines Handlungsreisenden" von Arthur Miller, das 10 Jahre zuvor entstand. Hansberry reiht sich mühelos in die großen amerikanischen Dramatiker:innen ihrer Zeit ein.
Ein visionäres, klangvolles und zudem gut verständliches Theaterstückt bringt der jungen Lorraine Hansberry im Jahre 1959 den Erfolg am Broadway, als 1. Woman of Color. Ihr wichtigstes Werk, das James Baldwin als eine der realistischsten Abbildungen einer schwarzen Familie in den USA bezeichnet hat, dreht sich rundum die Youngers. Eine fast gewöhnliche Familie, in der nun ein Check über 10,000 $ erwartet wird, an die jede:r einen materiellen oder freiheitlichen Wunsch knüpft. Alle Familienmitglieder sind denkbar unterschiedlich gesinnt, man jagt den Träumen nach, fühlt sich aber vom Leben enttäuscht, ausgelaugt und abgehängt. Die winzige Wohnung ist für 5 Personen nicht geeignet, die Generationen, Eheleute und Geschwister reiben sich aneinander auf und kommen zu keinem Kompromiss. Missverständnisse, Identitätsfragen und den Kampf gegen schwelenden Rassismus lesen wir aus allen Szenen heraus, die perfekt aufeinander abgestimmt sind. Gerade Walter Lee in seiner Verzweiflung erinnerte mich stark an Willy Loman aus "Tod eines Handlungsreisenden" von Arthur Miller, das 10 Jahre zuvor entstand. Hansberry reiht sich mühelos in die großen amerikanischen Dramatiker:innen ihrer Zeit ein.
A short and comparatively easy-to-read British classic from 1886 about the duality of human nature. Stevenson's linguistic eloquence is a pleasure to consume!

Author

VLADIMIR NABOKOV studied at Cambridge University, then lived in Berlin and Paris, writing in Russian under the pseudonym Sirin. In 1940, he moved to America, where he taught at Stanford, Wellesley, Cornell, and Harvard, and wrote some of his greatest works, including Speak, Memory; Lolita; and Pnin. In 1959, he returned to Europe, where he wrote Pale Fire and Ada. He died in Montreux, Switzerland, in 1977.

BRIAN BOYD, University Distinguished Professor of English, University of Auckland, has published on literature, art, philosophy, anthropology, and psychology, but most of all on Vladimir Nabokov, as annotator, bibliographer, biographer, critic, editor, and translator. His work has won awards on four continents.

ANASTASIA TOLSTOY is a junior research fellow at Wolfson College, University of Oxford, where she completed a DPhil on Vladimir Nabokov. She is the co-translator, with Thomas Karshan, of Nabokov's neo-Shakespearean blank verse drama The Tragedy of Mister Morn.

Subjects