Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Product description

Luis Buñuel was one of the great film-makers of the twentieth century. Gwynne Edwards analyses his work in the context of Buñuel's personal obsessions - sex, bourgeois values and religion.

Luis Buñuel [1900-1983] was one of the truly great film-makers of the twentieth century. Shaped by a repressive Jesuit education and a bourgeois family background, he reacted against both, escaped to Paris, and was soon embraced by André Breton's official surrealist group. His early films are his most aggressive and shocking, the slicing of the eyeball in Un Chien andalou [1929] one of the most memorable episodes in the history of cinema.
The Forgotten Ones [1950] and He [1952], made in Mexico, were followed, from 1960, in Spain and France, by the films for which he is best known: Viridiana [1961], Belle de jour [1966], Tristana [1970], The Discreet Charm of the Bourgeoisie [1972], and That Obscure Object of Desire [1977].
Gwynne Edwards analyses the films in the context of Buñuel's personal obsessions - sex, bourgeois values, and religion - suggesting that the film-maker experienced a degree of sexual inhibition surprising in a surrealist.

GWYNNE EDWARDS is Professor of Spanish at the University of Wales, Aberystwyth.
Read more

Details

Additional ISBN/GTIN9781846153846
Product TypeE-book
BindingE-book
FormatPDF
FormatReflowable
Publication townWoodbridge
Publication countryUnited Kingdom
Publishing date24/02/2005
Series no.210
LanguageEnglish
File size1547992 Bytes
Illustrations8 b/w illus.
Article no.10775308
CatalogsVC
Data source no.3428754
Product groupBU931
More details

Series

Similar

Ratings

Recommendations for similar products

I've always been intrigued by the paradoxical tale of the Ship of Theseus, which has all of its parts exchanged one at a time, but still remains the same ship. In reference to Barthes, Maggie Nelson identifies the ship as the Argo and transfers the allegory to us living beings, the Argonauts. While this book is mainly about Nelson's pregnancy and her relationship to the fluidly gendered Harry Dodge, I wouldn't call it a memoir. In fact, it is very hard to put a label on Nelsons's writing style, which is one of the many reasons that make this such an inspiring read. Her intimate and genuine thoughts about her sexuality and changing body tend to be connected or lead to complex academic discourses; but, and very importantly, without the former only catering to the latter. This is not an inductive study, it is deductive (or it might be both). Nelson's book makes the intellectual personal, and the personal intellectual - the result is oddly empowering.
Bist du ein Fan der Scorpions? Dann hast du sicher 12 Jahre auf die neue Ausgabe gewartet. Freundschaft, Musik und Spaß wünscht sich Schenker vom Leben. Der Gitarrist gibt gern Ratschläge- schon bevor der "Wind of Change die Mauer weggetragen hat"- wie er selbst sagt- auch dem Veranstalter der Rolling Stones und seiner Ex-Frau, als das Geld nur für zwei Wochen Kohlsuppe reichte. Denn: "Das Geld kommt von allein, wenn man nur seinen Träumen folgt." Schenker rechnet mit Deutschland ab, dem Land, das ihm lange den Erfolge verwehrt. Der Autor ist kein Kerouac, aber on the road, kein Robin Hood, aber Optimist: "Es ist nie zu spät, der Mensch zu werden, der Du immer sein wolltest." Muß man nun Scorpions- Fan oder Buddhist sein, um Rudolf Schenkers 9 Lektionen zu folgen? Ich kann eins sagen: Der Ratgeber wird dein Leben nicht retten, außer du bist ein Scorpions- Amend- Coelho- Fan. Mein Tipp für die nächste Ausgabe: noch einmal kräftig kürzen. Denn wie heißt es so schön: Kill your darlings! (Samia)
"Wie ich verschwand" ist der schockierend ehrliche Einblick in das Leben eines jungen Mädchens. Nahbar teilt Laura ihre ergreifende Geschichte - eine Geschichte, die vom Leben geschrieben ist und welche unsere Gesellschaft zu oft zu verdrängen vermag. Doch Lauras Geschichte ist kein Einzelfall. Magersucht, Depressionen, Panikattacken, Selbstverletzungen. All dies gehört zum Alltag vieler Menschen, und somit schreibt Laura nicht nur von ihrer eigenen persönlichen Geschichte, sondern spricht viel mehr im Namen aller Betroffenen und vermittelt neben ihrer eigenen Geschichte viele Hintergründe im Bezug auf ihre Krankheit.

Author

Subjects