Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Scenes of Subjection: Terror, Slavery, and Self-Making in Nineteenth-Century America

E-bookEPUBAdobe DRM [Hard-DRM]E-book
EUR19,99

Product description

The groundbreaking debut by the award-winning author of Wayward Lives, Beautiful Experiments, revised and updated.

Saidiya Hartman has been praised as one of our most brilliant contemporary thinkers (Claudia Rankine, New York Times Book Review) and a lodestar for a generation of students and, increasingly, for politically engaged people outside the academy (Alexis Okeowo, The New Yorker). In Scenes of Subjection-Hartman´s first book, now revised and expanded-her singular talents and analytical framework turn away from the terrible spectacle and toward the forms of routine terror and quotidian violence characteristic of slavery, illuminating the intertwining of injury, subjugation, and selfhood even in abolitionist depictions of enslavement. By attending to the withheld and overlooked at the margins of the historical archive, Hartman radically reshapes our understanding of history, in a work as resonant today as it was on first publication, now for a new generation of readers.

This 25th anniversary edition features a new preface by the author, a foreword by Keeanga-Yamahtta Taylor, an afterword by Marisa J. Fuentes and Sarah Haley, notations with Cameron Rowland, and compositions by Torkwase Dyson.
Read more

Details

Additional ISBN/GTIN9781324021599
Product TypeE-book
BindingE-book
FormatEPUB
FormatReflowable
Publication countryUnited States
Publishing date11/10/2022
LanguageEnglish
File size10955788 Bytes
Article no.10670627
CatalogsVC
Data source no.3354719
Product groupBU550
More details

Ratings

Recommendations for similar products

Alice, das war Karina Urbachs jüdische Großmutter, in den dreißiger Jahren eine berühmte Wiener Köchin, deren Mehlspeisen so legendär waren, dass die höheren Töchter der Wiener Gesellschaft das Kochen in ihren Kursen oder aus ihrem Buch "So kocht man in Wien" lernten. Nach dem Anschluss Österreichs durfte Alice ihre Kurse nicht mehr fortführen und emigrierte über England in die USA. Soweit eine interessante Familiengeschichte, doch was die Historikerin Karina Urbach bei ihren Recherchen herausfand, geht sehr viel tiefer und bringt ein vergessenes Kapitel der NS-Verbrechen ans Licht, die Arisierung geistigen Eigentums. Alice Urbachs Buch erschien unter dem Namen Rudolf Rösch bis in die sechziger Jahre, ohne Anspruch auf Entschädigung oder gar Rückgabe der Urheberrechte. Karina Urbachs Recherche liest sich wie ein Krimi mit kleinem Happy End - im Oktober gab der Ernst Reinhardt Verlag die Rechte an Alice' Erben zurück - die Marillenknödel schmecken gleich viel besser.
When I bought the book I originally wanted to write this review for the Black History Month... As you can see I couldn't make it: the book requires special attention from the reader, as it tackles a complex topics such as racism, colonialism and psychologist whilst imbuing the whole with references to literature and philosophy - everything written in exquisite academic language. It might not be everyone's taste, but if you are interested in such topics, you'll be astonished by this profound, foretelling piece of work.

Intellectually stimulating, a must lecture.
Auch wenn ich Zweigs Sprache bisweilen als etwas schwulstig und altertümlich empfinde und die Miniaturen ein gewisses Maß an Geschichtswissen voraussetzen, haben mich viele der Handlungen gepackt. Besonders Scotts dramatische Südpolexpedition war fast unerträglich spannend.
Der ganz besondere Reiz dieses Buches ist, dass es sich um wahre Begebenheiten handelt und somit Geschichte lebendig werden lässt. Als Leser lernt man unter anderem Händel, Goethe und Tolstoi privat kennen und hat das Gefühl, mit ihnen in einem Raum zu sitzen.

Author

Subjects