ATTENTION: Maintenance still active in the background for approx. 13 minutes. Items that are added to the basket/notepad are only visible once maintenance is complete.
Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Braunes Erbe

Die dunkle Geschichte der reichsten deutschen Unternehmerdynastien
E-bookEPUBDigital Watermark [Social-DRM]E-book
EUR14,99

Product description

Das braune Erbe der reichsten deutschen Unternehmerdynastien - und wie sie heute damit umgehen.Die Quandts, die Flicks, die von Fincks, die Porsche-Piëchs, die Oetkers und die Reimanns zählen zu den reichsten deutschen Unternehmerdynastien. Und dennoch ist ihre dunkle Vergangenheit kaum bekannt. David de Jong erzählt, woher ihr Wohlstand kommt, wie sie sich im Nationalsozialismus bereichert haben, und wie sie danach damit umgingen.Anfang 1933 luden die Nationalsozialisten Vertreter der Wirtschaft nach Berlin ein, um sie aufzufordern, für den bevorstehenden Wahlkampf Geld zu spenden. Die Eingeladenen waren erfolgreiche Industrielle und Banker; zu ihnen gehörten Günther Quandt, Friedrich Flick und August von Finck. Nach der Machtübernahme traten sie in die Partei ein und arbeiteten mit dem Regime zusammen. Sie verdienten an der Aufrüstung und bereicherten sich durch Einsatz von Zwangsarbeitern und Raub jüdischer Unternehmen in Deutschland und in den besetzten Gebieten Europas.Warum konnten sie nach dem Krieg nahezu unbehelligt weiterarbeiten? Wie gingen sie mit ihrer Verantwortung für das Unrecht um, dem sie einen Teil ihres Reichtums verdanken? Welche Entscheidungen haben es ihnen möglich gemacht, in den Jahrzehnten danach weiter zu expandieren? Was bedeutete das für die Bundesrepublik? Und wie gehen die Erben heute mit ihrer dunklen Familiengeschichte um?David de Jong erzählt auf fesselnde Weise von einem Jahrhundert deutscher Geschichte - und von Dynastien, deren Entscheidungen viele Schicksale bestimmt haben und die bis heute den Alltag von Menschen in Deutschland und der Welt beeinflussen.
Read more

Details

Additional ISBN/GTIN9783462321012
Product TypeE-book
BindingE-book
FormatEPUB
FormatReflowable
Publication townKöln
Publication countryGermany
Publishing date05/05/2022
Edition1. Auflage
LanguageGerman
File size30144658 Bytes
Illustrations28 s/w-Abbildungen, 5 Stammbäume, Stadtplan und Karte auf Vor- und Nachsatz
Article no.10399157
CatalogsVC
Data source no.3140132
Product groupBU949
More details

Similar books

Ratings

Recommendations for similar products

Auf einer Skala zwischen eins und fünf bekommt dieses Buch von mir eine glatte Zehn. - Es ist absolut faszinierend wie klug Rutger Bregman seine Argumentation aufbaut und damit einen Großteil dessen, was uns immer wieder an negativer Geisteshaltung vorgebetet wird, dekonstruiert. Dabei ist das Buch absolut lesbar geschrieben. Die radikale Botschaft motiviert gleich in zweifacher Hinsicht: Zum einen bestärkt sie uns in einer kritischen und mutigen Geisteshaltung, die wir derzeit alle gut gebrauchen können. Zum anderen spendet sie Hoffnung, dass wir unsere kleinen und großen Schützengräben verlassen und in ein neues Zeitalter übergehen können. Ein realistisches, wissenschaftliches Buch für Optimisten und solche, die es werden möchten.
Reading Obama's book, one is immediately overwhelmed by a surge of nostalgia and even some bafflement. Was it really only four years ago that America had a president whose discourse with the public could operate above the level of a tweet ALL IN CAPITAL LETTERS? And was this president adept at compromise and working with his political opponents to achieve his goals, rather than sacking his allies VIA CAPS LOCK TWEET?
Nostalgia may well be one's first impression when reading this book but it will quickly be overcome by the realisation that Obama's differences to Trump extend to his ability to build a tense and gripping narrative about the driest of subjects (to be fair I haven't read "The Art of the Deal"), and by his ability to write in beautiful (sometimes a bit too flowery) prose. This isn't a memoir full of great revelations but instead of great insight and a reminder that maybe America was great enough already. BEST PRESIDENTIAL MEMOIR EVER! AMAZING!!!
It's not always easy to praise Nobel Prize juries but in bringing Svetlana Alexievich to global attention, they have (by contrast to giving a gong to a guy with a guitar) done great service to global literature. This is her first book and not only one of the best books on World War Two I have read but also a superb advertisement for oral history as a historical and literary form. Even today, it feels fresh and somewhat revolutionary for giving a voice to the huge range of women who fought in the Red Army nearly 40 years after its first publication. What makes the narrative so compelling that it shows which Soviet narratives were widely adopted by ordinary soldiers but also clearly demonstrates this was not a perfect process. And while the horror of war is its central theme, it also shows how fighting could for some (but again not all) female Soviet soldier be emancipatory. A stunning book which is set the stone for her subsequent entirely Nobel-worthy corpus of work.
In Kapuscinski's strange, genre-defying work, a choir of former courtiers whispers to him about the extravagances and eventual decline of the Ethiopian monarchy. The book sits somewhere between oral history and reportage but its strange magic is wrought through the voices of the disgraced king's servants, now in hiding and only to be met through secret doors. They describe the lavish palace, the absurd rituals and the absolute power of the king that everyone had to scrape under. Their flowery language of adoration and servitude masks hidden depths of resentment and glee. It is this contradiction, as well as the observations on possibly the last absolutist monarchy, that make this book the astonishing masterpiece it is.
Auch wenn ich Zweigs Sprache bisweilen als etwas schwulstig und altertümlich empfinde und die Miniaturen ein gewisses Maß an Geschichtswissen voraussetzen, haben mich viele der Handlungen gepackt. Besonders Scotts dramatische Südpolexpedition war fast unerträglich spannend.
Der ganz besondere Reiz dieses Buches ist, dass es sich um wahre Begebenheiten handelt und somit Geschichte lebendig werden lässt. Als Leser lernt man unter anderem Händel, Goethe und Tolstoi privat kennen und hat das Gefühl, mit ihnen in einem Raum zu sitzen.
Uki Goni's book about Nazi criminals escaping to Argentina is not new. It has instead been republished with a foreword by Philippe Sands who claims to have devoured it in one sitting. I freely admit to being a lot less intelligent that Sands (there is a reason why he pleads cases at the International Court of Human Rights) and I write very short reviews of history books. However I am not sure I quite believe him. Goni's book is incredibly important and it is also very compelling - he carefully and forensically constructs a case which proves beyond any reasonable doubt (maybe Sands could read it so quickly because it is like reading a more exciting version of a legal case) that Argentinia was not some randomly selected point of exile for Nazis in hiding but instead was deeply complicit in not only allowing them entry but actively welcoming them. But the forensic detail can be stifling with no character being too minor for a mention. Despite this, it is a shocking and important book.
It's not always easy to praise Nobel Prize juries but in bringing Svetlana Alexievich to global attention, they have (by contrast to giving a gong to a guy with a guitar) done great service to global literature. This is her first book and not only one of the best books on World War Two I have read but also a superb advertisement for oral history as a historical and literary form. Even today, it feels fresh and somewhat revolutionary for giving a voice to the huge range of women who fought in the Red Army nearly 40 years after its first publication. What makes the narrative so compelling that it shows which Soviet narratives were widely adopted by ordinary soldiers but also clearly demonstrates this was not a perfect process. And while the horror of war is its central theme, it also shows how fighting could for some (but again not all) female Soviet soldier be emancipatory. A stunning book which is set the stone for her subsequent entirely Nobel-worthy corpus of work.
Ein großes historisches Abenteuer, wie die legendäre Arktis-Expedition, zu der 1845 die damals modernsten Schiffe ihrer Zeit, die "Erebus" und die "Terror" unter der Leitung von Sir John Franklin aufbrachen, erzählt als Graphic Novel. Kann das funktionieren? Und ob.
In diesem ersten Teil der Trilogie erzählt Kristina Gehrmann, die hierfür 2016 mit dem Deutschen Jugendliteratur Preis ausgezeichnet wurde, in nahe am Manga-Stil gezeichneten, überzeugenden Bildern vor allem vom optimistischen Aufbruch und dem ersten Überwintern im Eis. Sie gibt Einblick in Leben und Gefühlswelten einzelner Figuren, vom Heizer und Schiffsjungen bis zum Kapitän, erzählt von Ängsten, Sehnsüchten und der Abenteuerlust, die all diese Männer vereint.
Durch den Prolog, in dem selbst ahnungslosen Lesern klar wird, wie tragisch diese Reise endet, wird die Geschichte so spannend , dass wohl jeder oder jede Leser*in ab 12 nach dem Ende dieses ersten Bandes sofort den zweiten Band "Gefangen" lesen muss.

Author

David de Jong, geboren 1986 in den Niederlanden, studierte Politikwissenschaft an der Universität Amsterdam und Geschichte an der Columbia-Universität in New York und der London School of Economics. Er arbeitete als Journalist für Bloomberg News und berichtete aus Amsterdam über das europäische Bank- und Finanzwesen, und aus New York über verborgenen Reichtum und Milliardenvermögen in den USA und Europa. Er lebt in Tel Aviv.Jörn Pinnow, geboren 1974, studierte Geschichte und Literaturwissenschaften in Tübingen, Brüssel und Berlin. Er übersetzt Sachbücher und Belletristik aus dem Englischen, Französischen und Niederländischen.Michael Schickenberg, geboren 1975, übersetzt Sachbücher und Romane aus dem Englischen und Norwegischen. Er studierte Anglistik/Amerikanistik, Germanistik und Skandinavistik in Greifswald, den USA, Norwegen und Spanien.

More products from Jong, David de

Subjects