Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Transformation of Knowledge and Educational Reform

BuchGebunden
EUR140,00

Produktbeschreibung

This book defines the concept of knowledge transformation, describes the historical process of knowledge transformation, and analyses its deep influence on education theory and practice by virtue of multiple discipline resources. The general scope of this book encompasses the philosophy of education, curriculum studies, and education reform research. It enables readers to understand how 'hidden' epistemological factors have changed or reshaped the education system throughout history and at present.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-981-19-9270-4
ProduktartBuch
EinbandGebunden
VerlagSpringer
ErscheinungsortSingapore
ErscheinungslandSingapur
Erscheinungsdatum01.04.2023
Auflage2023
Seiten286 Seiten
SpracheEnglisch
Illustrationen2 s/w Abbildungen, 1 farbige Abbildungen
Artikel-Nr.16489478
KatalogVLB
Datenquelle-Nr.d3b26e8375eb4c928cd584db7dd1c805
Weitere Details

Bewertungen

Autor/in

Zhongying Shi, PhD, is Professor of the Institute of Education, Tsinghua University. His research interests mainly focus on issues of basic education, values education, teacher education and higher education from the perspective of philosophy. He is the President of Philosophy of Education Society in China (PESC). His published books include The Cultural Characteristics of Pedagogy (1999), Knowledge Transformation and Education Reform (Chinese version, 2001), Philosophy of Education (2008), Crossing the Gap between High Schools and Universities (2016), and Walking Through the Jungles of Education Conceptions (2019).

Weitere Produkte von Shi, Zhongying

Schlagworte