Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

What is the Avatar?

Fiction and Embodiment in Avatar-Based Singleplayer Computer Games. Revised and Commented Edition
BuchKartoniert, Paperback
EUR39,00

Produktbeschreibung

What are the characteristic features of avatar-based singleplayer videogames, from Super Mario Bros. to Grand Theft Auto? Rune Klevjer examines this question with a particular focus on issues of fictionality and realism, and their relation to cinema and Virtual Reality. Through close-up analysis and philosophical discussion, Klevjer argues that avatar-based gaming is a distinctive and dominant form of virtual self-embodiment in digital culture. This book is a revised edition of Rune Klevjer's pioneering work from 2007, featuring a new introduction by the author and afterword by Stephan Günzel, Jörg Sternagel, and Dieter Mersch.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-3-8376-4579-8
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
FormatUngenäht / geklebt
ErscheinungsortBielefeld
ErscheinungslandDeutschland
Erscheinungsdatum15.10.2022
Reihen-Nr.3
Seiten242 Seiten
SpracheEnglisch
Gewicht381 g
Illustrationen1 SW-Abbildung
Artikel-Nr.23591788
KatalogVLB
Datenquelle-Nr.0c16caafebcc4ff58479759671d2b31c
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor/in

Rune Klevjer is an associate professor at the Department of Information Science and Media Studies, University of Bergen. He specializes in computer game theory, with particular interest in player-avatar relationships, narrative, and the nature of fictional representation in virtual environments.

Weitere Produkte von Klevjer, Rune

Schlagworte