Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Old Age in the Middle Ages and the Renaissance

Interdisciplinary Approaches to a Neglected Topic
BuchGebunden
EUR160,00

Produktbeschreibung

After an extensive introduction that takes stock of the relevant research literature on Old Age in the Middle Ages and the early modern age, the contributors discuss the phenomenon of old age in many different fields of late antique, medieval, and early modern literature, history, and art history. Both Beowulf and the Hildebrandslied, both Wolfram von Eschenbach's Parzival and Titurel, both the figure of Merlin and the trans-European tradition of Perceval/Peredur/Parzival, then the figure of the vetula in a variety of medieval French, English, and Spanish texts, and of the Old Man in The Stricker's Daniel, both the treatment of old age in Langland's Piers the Plowman and in Jean Gerson's sermons are dealt with. Other aspects involve late-antique epistolary literature, early modern French farce in light of Disability Studies, the social role of old, impotent men in sixteenth- and seventeenth-century Netherlandish paintings, and the scientific discourse of old age and health since the 1500s. The discourse of Old Age proves to have been of central importance throughout the ages, so the critical examination of the issues involved sheds intriguing light on the cultural history from late antiquity to the seventeenth century.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-3-11-019548-4
ProduktartBuch
EinbandGebunden
ErscheinungsortBerlin/Boston
Erscheinungsdatum18.06.2007
Auflage1.1. Aufl.
Reihen-Nr.2
Seiten575 Seiten
SpracheEnglisch
Gewicht1007 g
Illustrationen30 s/w Abbildungen
Artikel-Nr.1751384
KatalogVLB
Datenquelle-Nr.6701adc57d3d4b929dab9b3a983b2119
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor/in

Albrecht Classen, University of Arizona, Tucson, USA.

Schlagworte