Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Lifelong Learning, Young Adults and the Challenges of Disadvantage in Europe

BuchGebunden
EUR54,00

Produktbeschreibung

This open access book challenges international policy 'groupthink' about lifelong learning. Adult learning - too long a servant of business competitiveness - should be reimagined as central to democratic society. Young adults, especially from disadvantaged backgrounds, engage more in education and training, and learn more day-to-day at work, if provision is democratically organised and based on enduring and inclusive institutional networks, and when jobs encourage and reward the acquisition of skills. Using innovative qualitative and quantitative methods, the contributors develop a critical perspective on dominant policies, investigating - across the European Union and Australia - how 'vulnerable' young adults experience programmes designed to improve their 'employability', and how 'skills for jobs' policies squeeze out wider - and wiser - ideas of what education and training should do. Chapters show why some provision works for those with poor educational backgrounds, why labour market and educational institutions matter so much, how adult education can empower and expand people's agency, and the challenges of using artificial intelligence in lifelong learning policy-making. Several investigate the pivotal role of workplace learning in organisational life, and in learning during 'emerging adulthood'. Important comparative studies of workplace learning in the metals, retail and adult education sectors show the role of management, trade unions and social movements in young adults' learning.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-3-031-14108-9
ProduktartBuch
EinbandGebunden
ErscheinungsortCham
ErscheinungslandSchweiz
Erscheinungsdatum24.03.2023
Auflage1st ed. 2023
Seiten467 Seiten
SpracheEnglisch
Illustrationen27 s/w Abbildungen
Artikel-Nr.22023704
KatalogVLB
Datenquelle-Nr.c837e2580db343618e798b306ef364f0
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Die österreichische Journalistin und Lehrerin Melisa Erkurt gibt denen eine Stimme, die sonst nicht gehört werden. Den Verlierern des Bildungssystems. Selbst als Kind mit ihren Eltern aus Bosnien nach Österreich gekommen, ist sie eine der wenigen, die es trotz ihrer Herkunft in dieser Gesellschaft geschafft hat. In ihrem Buch fordert sie verpflichtende kostenlose Ganztagsschulen und interkulturell geschultes Personal. Dieses Buch lässt sich auch auf das deutsche Bildungssystem übertragen. Ändert das System, ist ihr eindringlicher Appell, damit alle Kinder eine Chance auf Bildung haben.

Autor/in

John Holford is Robert Peers Professor of Adult Education at the University of Nottingham, UK and Co-ordinator of the Enliven project.
Pepka Boyadjieva is Professor of Sociology in the Institute of Philosophy and Sociology, Bulgarian Academy of Sciences, and Honorary Professor at the University of Nottingham, UK.
Sharon Clancy is Assistant Professor at the University of Nottingham, UK, and was Senior Research Fellow on the Enliven project 2016-2019.
Günter Hefler is Senior Researcher and Project Manager at 3s (www.3s.co.at), Austria.
Ivana Studená is a Researcher at the Centre of Social and Psychological Sciences, Slovak Academy of Sciences.

Weitere Produkte von Studená, Ivana

Hrsg.

Schlagworte