Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Signs and Meaning in the Cinema

TaschenbuchKartoniert, Paperback
EUR37,00

Produktbeschreibung

First published in 1969, Signs and Meaning in the Cinema transformed the emerging discipline of film studies. Remarkably eclectic and informed, Peter Wollen's highly influential and groundbreaking work remains a brilliant and accessible theorisation of film as an art form and as a sign system.

The book is divided into three main sections. The first explores the work of Sergei Eisenstein as film-maker, designer and aesthetician. The second, which contains a celebrated comparison of the films of John Ford and Howard Hawks, is an exposition
and defence of the auteur theory. The third formulates a semiology of the cinema, invoking cinema as an exemplary test-case for comparative aesthetics and general theories of signification. Wollen's Conclusion argues for an avant-garde cinema, bringing
post-structuralist ideas into his discussion of Godard and other contemporaries.

Published as part of the BFI Silver series, this fifth edition features a new foreword by film theorist David Rodowick and brings together material from the four previous editions, inviting the reader to trace the development of Wollen's thinking, and the unfolding of the discourse of cinema.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-1-84457-360-8
ProduktartTaschenbuch
EinbandKartoniert, Paperback
FormatTrade Paperback (USA)
Erscheinungsdatum10.05.2013
Auflage5th 2013 edition
Seiten288 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 134 mm, Höhe 188 mm, Dicke 25 mm
Gewicht460 g
Artikel-Nr.3907609
KatalogLibri
Datenquelle-Nr.A20313266
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Used from many high-class musical theatre universities around the world, this book is a must-have for every musical theatre student, actor, or those who are planning to pursue a career in musical theatre. With a variety of exercises, and detailed compact units for: character development, acting through song, musical interpretation, historical context, and working in the industry - this book offers everything you have ever looked for. This guide bundles the knowledge of several acting theories, and supports you on the best possible way.
Ein visionäres, klangvolles und zudem gut verständliches Theaterstückt bringt der jungen Lorraine Hansberry im Jahre 1959 den Erfolg am Broadway, als 1. Woman of Color. Ihr wichtigstes Werk, das James Baldwin als eine der realistischsten Abbildungen einer schwarzen Familie in den USA bezeichnet hat, dreht sich rundum die Youngers. Eine fast gewöhnliche Familie, in der nun ein Check über 10,000 $ erwartet wird, an die jede:r einen materiellen oder freiheitlichen Wunsch knüpft. Alle Familienmitglieder sind denkbar unterschiedlich gesinnt, man jagt den Träumen nach, fühlt sich aber vom Leben enttäuscht, ausgelaugt und abgehängt. Die winzige Wohnung ist für 5 Personen nicht geeignet, die Generationen, Eheleute und Geschwister reiben sich aneinander auf und kommen zu keinem Kompromiss. Missverständnisse, Identitätsfragen und den Kampf gegen schwelenden Rassismus lesen wir aus allen Szenen heraus, die perfekt aufeinander abgestimmt sind. Gerade Walter Lee in seiner Verzweiflung erinnerte mich stark an Willy Loman aus "Tod eines Handlungsreisenden" von Arthur Miller, das 10 Jahre zuvor entstand. Hansberry reiht sich mühelos in die großen amerikanischen Dramatiker:innen ihrer Zeit ein.

Autor/in

Peter Wollen taught film at UCLA, USA. He was the author of several books, including Signs and Meaning in the Cinema (1969, 2012), the BFI Film Classic on 'Singin' in the Rain' (1992, 2012) and was the co-writer of Michelangelo Antonioni's film The Passenger (1974).

Schlagworte