Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Historias Y Poemas de Una Lucha de Clases / Stories and Poems of a Class Struggle
ISBN/GTIN

Historias Y Poemas de Una Lucha de Clases / Stories and Poems of a Class Struggle

von
Dalton, RoqueHirschman, JackÜbersetzungSoto, ChristopherMusiker, Musikerin
TaschenbuchKartoniert, Paperback
EUR18,50

Produktbeschreibung

"His prolific artistic production, cut off at the age of forty, remains a monumental artifact . . . illustrating his profound conviction that the poet can and must, in his life as well as in his work, serve as the finely-honed scalpel of change, both in word and deed." -Claribel Alegría
 
"The most daring and innovative Salvadoran writer and intellectual of the twentieth century." -Jaime Barba

Poems of revolution by one of Latin America's most beloved poets

Born in San Salvador in 1935, Roque Dalton dedicated his life to armed struggle while writing fierce, tender poems about his country and its people. In Historias y poemas de una lucha de clases / Stories and Poems of a Class Struggle, Dalton offers a road map for a liberated El Salvador, writing through the lens of five poetic personas, each with their own imagined history and distinct voice. This collection shows a country caught in the crosshairs of American imperialism, where the few rule the many and the many fight to survive-and yet there is love and humor and self-mockery to be found here on every page, in every verse, as well as an abiding faith in humanity. "I believe the world is beautiful," Dalton writes, "and that poetry, like bread, is for everyone."
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-1-64421-176-2
ProduktartTaschenbuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum12.09.2023
SpracheEnglisch
MasseBreite 138 mm, Höhe 214 mm, Dicke 20 mm
Gewicht272 g
Artikel-Nr.20646332
KatalogLibri
Datenquelle-Nr.A42592258
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

"Normalerweise würde ich eher nicht auf Anagramme oder Palindrome fliegen, würde denken, was für eine formalistische Spielerei / zu technisch / öffnet nichts. Weit gefehlt!
Hier atmet konstruierte Sprache, öffnet Räume mit Fallhöhe, Trapezflug, ein bisschen Rückseite des Mondes, in jedem "Fall" Neuland. Poetischer Raum eben.
Das Spannende: die Konstruktionsarbeit darin fängt mich als Lesende auf oder ein. Eine Landebahn mit Willkommensschild.
Denn es wird nur da sein, was ist. Rückseiten von Sinn vielleicht, aber kein doppelter Boden. Es fühlt sich nah an bei allem Fremd - als kenne man die Gedichte aus zutiefst grundlegender Lebenserfahrung.
Titus Meyer "Äonen o. Ä.", frisch erschienen bei www.etceterapressberlin.com, Erec Schumacher, der den Band wie immer wunderbar feinsinnig gestaltet hat.
"Fingen Felle Sterne? ferne Stelle:"
Lohnt sich, go for it. "
This is not a new book - indeed so un-new is it that it has recently been republished in a handsome "classics" edition. Classic non-fiction is pretty hard to define - taste and timeliness overtake the factual more quickly than the fictional - but Bloomsbury deserve credit for elevating this decade-and-a-bit-old account of an 1860 murder in rural England.

What makes this book so compelling and timeless is its skilful blending of the story of the murder with an account of why detectives (and by extension detective fiction) so captivated Victorian Britain. Before reading it, I had no idea how new detectives were in the 1860s and how much media and literary attention they garnered in their early existence, with people from across society pitching in to praise their omniscience or to criticise their actions as murder solving became a national parlour game. Excellently written and researched this book will help you understand why Sherlock Holmes and Miss Marple are as famous as they are.
Ein visionäres, klangvolles und zudem gut verständliches Theaterstückt bringt der jungen Lorraine Hansberry im Jahre 1959 den Erfolg am Broadway, als 1. Woman of Color. Ihr wichtigstes Werk, das James Baldwin als eine der realistischsten Abbildungen einer schwarzen Familie in den USA bezeichnet hat, dreht sich rundum die Youngers. Eine fast gewöhnliche Familie, in der nun ein Check über 10,000 $ erwartet wird, an die jede:r einen materiellen oder freiheitlichen Wunsch knüpft. Alle Familienmitglieder sind denkbar unterschiedlich gesinnt, man jagt den Träumen nach, fühlt sich aber vom Leben enttäuscht, ausgelaugt und abgehängt. Die winzige Wohnung ist für 5 Personen nicht geeignet, die Generationen, Eheleute und Geschwister reiben sich aneinander auf und kommen zu keinem Kompromiss. Missverständnisse, Identitätsfragen und den Kampf gegen schwelenden Rassismus lesen wir aus allen Szenen heraus, die perfekt aufeinander abgestimmt sind. Gerade Walter Lee in seiner Verzweiflung erinnerte mich stark an Willy Loman aus "Tod eines Handlungsreisenden" von Arthur Miller, das 10 Jahre zuvor entstand. Hansberry reiht sich mühelos in die großen amerikanischen Dramatiker:innen ihrer Zeit ein.
Ein visionäres, klangvolles und zudem gut verständliches Theaterstückt bringt der jungen Lorraine Hansberry im Jahre 1959 den Erfolg am Broadway, als 1. Woman of Color. Ihr wichtigstes Werk, das James Baldwin als eine der realistischsten Abbildungen einer schwarzen Familie in den USA bezeichnet hat, dreht sich rundum die Youngers. Eine fast gewöhnliche Familie, in der nun ein Check über 10,000 $ erwartet wird, an die jede:r einen materiellen oder freiheitlichen Wunsch knüpft. Alle Familienmitglieder sind denkbar unterschiedlich gesinnt, man jagt den Träumen nach, fühlt sich aber vom Leben enttäuscht, ausgelaugt und abgehängt. Die winzige Wohnung ist für 5 Personen nicht geeignet, die Generationen, Eheleute und Geschwister reiben sich aneinander auf und kommen zu keinem Kompromiss. Missverständnisse, Identitätsfragen und den Kampf gegen schwelenden Rassismus lesen wir aus allen Szenen heraus, die perfekt aufeinander abgestimmt sind. Gerade Walter Lee in seiner Verzweiflung erinnerte mich stark an Willy Loman aus "Tod eines Handlungsreisenden" von Arthur Miller, das 10 Jahre zuvor entstand. Hansberry reiht sich mühelos in die großen amerikanischen Dramatiker:innen ihrer Zeit ein.
A short and comparatively easy-to-read British classic from 1886 about the duality of human nature. Stevenson's linguistic eloquence is a pleasure to consume!

Autor/in

Dalton, RoqueHirschman, JackÜbersetzungSoto, ChristopherMusiker, Musikerin
ROQUE DALTON was born in El Salvador in 1935. As a student at the University of San Salvador, he helped found the University Literary Circle, traveled to Soviet Russia, and joined the Salvadoran Communist Party. He was arrested in 1959 and 1960 for inciting peasant revolts and sentenced to execution by firing squad, but was saved by a coup d'état that overthrew the dictatorship of José María Lemus. In 1961, Roque left for exile in Mexico, and then for post-revolutionary Cuba, where he received guerrilla training and where the majority of his works were published. In 1965, two months after he returned to his native country, Roque was arrested, tortured, and again sentenced for execution, this time saved by an earthquake that crumbled his cell walls.
A poet who brilliantly fused politics and art, Roque's literary work permanently changed the direction of Central American poetry. The author of eighteen volumes of poetry and prose-among them Un libro rojo para Lenin (written between 1970 and 1973), Las historias prohibidas del Pulgarcito (1974), and Pobrecita poeta que era yo (1976)-his writing combines fierce satirical irony with a humane and exuberant tenderness. His book Taberna y otros lugares, a reflection on his time spent in Prague as a correspondent for The International Review, won the Casa de las Américas prize in 1969. In 1973, Roque clandestinely returned to El Salvador to join the armed struggle. Two years later, the poet-revolutionary was falsely accused of being a CIA agent and assassinated by members of his own faction, the Ejército Revolucionario del Pueblo, during an internal struggle within the organization.
 
JACK HIRSCHMAN (1933-2021) was a poet, translator, and Poet Laureate of San Francisco. Among his recent collections of poetry is The Arcanes #2 (2019).
 
BARBARA PASCHKE is a translator and member of the Center for the Art of Translation, the Roque Dalton Cultural Brigade, and the Revolutionary Poets Brigade. Her publications include Riverbed of Memory (City Lights Books, 2001), Volcán (City Lights Books, 2001), and New World, New Words (Two Lines Press, 2007).
 
CHRISTOPHER SOTO is a Salvadoran poet. His debut poetry collection, Diaries of a Terrorist (Copper Canyon, 2022), was honored with them's Now Award in Literature for representing the cutting edge of queer culture.

TATIANA MARROQUÍN is a Salvadoran feminist economist and critic of capitalism. She is a former analyst for the country's national assembly.
 
JAIME BARBA is a Salvadoran writer and social researcher, based in San Salvador, where he is director-editor of Istmo Editores, a book publisher.
 
MARGARET RANDALL is a poet, scholar, social activist, and recipient of the Poet of Two Hemispheres award from Poesía en Paralelo Cero, among other recognitions.

Schlagworte

Libri