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Achieving Steeep Health Care
ISBN/GTIN

Achieving Steeep Health Care

Baylor Health Care System's Quality Improvement Journey
von
BallardHrsg.
BuchGebunden
EUR49,00

Produktbeschreibung

As a system that has served urban, rural, and suburban populations, the Baylor Health Care System (BHCS) is an excellent case study on quality improvement. BHCS has recently formalized its commitment to quality with the adoption of the STEEEP framework that supports the Institute of Medicine's call for care that is safe, timely, effective, efficient, equitable and patient-centered (STEEEP). Telling the story of quality improvement at BHCS, this Shingo Prize winning book presents contributions from senior leaders in diverse fields, including physician leadership, nursing leadership, and quality improvement.
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Details

ISBN/GTIN978-1-4665-6537-1
ProduktartBuch
EinbandGebunden
FormatGenäht
VerlagCRC Press
Erscheinungsdatum26.09.2013
SpracheEnglisch
MasseBreite 152 mm, Höhe 229 mm, Dicke 20 mm
Gewicht544 g
Artikel-Nr.20160549
KatalogLibri
Datenquelle-Nr.A21418354
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Lernen von Corona? Dieses Buch entstand vor der Covid19-Pandemie, was in diesem Fall als Beleg für Seriösität gelten soll. Der Autor war offensichtlich nicht darauf aus, mit einem aktuellen Thema kurzfristige Aufmerksamkeit zu erhaschen. Der Ansatz klingt interessant: Ein renommierter Mathematiker und Epidemiologe vergleicht Dynamik und Struktur der Ausbreitung von Pandemien, Börsenentwicklungen, Fakenews und Gewaltexzessen. Wodurch entstehen sie, wie werden sie befördert, was befeuert sie? Gibt es mathematische Grundmuster oder vergleichbare Strukturen in der Ausbreitung von Malaria und den Bad Banks? War die Lehmann Brothers Bank ein Superspreader? Inzwischen nutzt auch die Finanzwelt epidemiologische Analyseverfahren.

Fazit: Ein Verständnis epidemiologischer Zusammenhänge ist durchaus hilfreich für das Verständnis von Finanzkrisen und Sozialdynamiken.
Methodisch differenziert, wissenschaftlich fundiert, lebendig geschrieben mit vielen verblüffenden Beispielen und Anekdoten.
Beate Frenkel ist Redakteurin beim ZDF-Magazin "frontal 21" und recherchierte 2019 ausgiebig für dieses Buch und für eine TV-Dokumentation über Wunderheiler und das äußerst lukrative Geschäft mit den Versprechungen der Alternativmedizin.

Ihre Ergebnisse machen einfach nur wütend. Es geht hier nicht um harmlose Zuckerkügelchen oder Aurareiniger, die Scharlatane greifen zu immer gefährlicheren, immer abstruseren Methoden. Angebliche Wundermittel wie Chlorbleiche als Einlauf, Pendel gegen Krebs finden gerade in Zeiten der Verunsicherung ein immer größeres Publikum.

Die Autorin analysiert die Beweggründe, warum sich immer mehr Menschen von der sogenannten "Schulmedizin" abwenden, teilt die Kritik an der Pharmaindustrie, aber konstatiert ebenso ein zunehmendes Abdriften großer Bevölkerungsteile in Richtung esoterischer Verschwörungsmythen, die sich nicht erst seit der Coronapandemie radikalisieren u. immer mehr von der Realität abkoppeln.

Keine Satire, sondern brandaktuell.

Autor/in

BallardHrsg.
David J. Ballard, MD, MSPH, PhD, FACP is senior vice president and chief quality officer for the Baylor Health Care System (BHCS), executive director of the BHCS Institute for Health Care Research and Improvement, and president and founder of the BHCS STEEEP Global Institute. Dr. Ballard is responsible for leading health care quality across BHCS. Under his leadership, BHCS has received many awards for health care quality improvement, including the 2010 Medical Group Preeminence Award of the American Medical Group Association, the 2008 National Quality Healthcare Award of the National Quality Forum, and the 2007 Leapfrog Patient-Centered Care Award.

Associate Editors:Neil S. Fleming, PhD, ASQ CQE is vice president and chief operating officer of the BHCS STEEEP Global Institute, which capitalizes on the health care system's successful strategies, tactics, and tools in health care quality improvement to enable other health care organizations to improve care while reducing costs. He previously served as the BHCS vice president for health care research for seven years, evaluating clinical and financial outcomes of BHCS initiatives with a major focus on health information technology, work in which he collaborated closely with Dr. Ballard.

Joel T. Allison, MHA, FACHE is president and chief executive officer of BHCS. In this role, his primary responsibility is to lead the organization in attaining its vision "to be trusted as the best place to give and receive safe, compassionate, quality health care." To do so, Mr. Allison continues developing BHCS as a patient-focused health care delivery system and clinical enterprise that emphasizes quality, safe patient care, measurable outcomes and improvement initiatives, as well as continuous medical education and health care research.

Paul B. Convery, MD, MMM served as senior vice president and the first chief medical officer for BHCS from 2006 to July 2013. Under his direction, BHCS was recognized with several important quality awards, including the 2008 National Quality Forum National Quality Healthcare Award and the 2007 Leapfrog Patient-Centered Care Award. Dr. Convery is currently serving as a senior consultant for the BHCS STEEEP Global Institute.

Rosemary Luquire, RN, PhD, NEA-BC, FAAN is senior vice president and chief nursing officer for BHCS. She joined BHCS as senior vice president and corporate chief nursing officer in 2007, the first nurse to serve in that organizational capacity. She is responsible for overseeing both strategic and operational issues that impact nursing practice and patient care across sixteen facilities.

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