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Amazing Spider-Man Epic Collection: Ghosts of the Past [New Printing]

TaschenbuchKartoniert, Paperback
EUR45,00

Details

ISBN/GTIN978-1-302-95048-4
ProduktartTaschenbuch
EinbandKartoniert, Paperback
VerlagMarvel
Erscheinungsdatum27.06.2023
SpracheEnglisch
MasseBreite 165 mm, Höhe 256 mm, Dicke 21 mm
Gewicht790 g
Artikel-Nr.26152494
KatalogLibri
Datenquelle-Nr.A46501231
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Was bedeutet eigentlich "Streetwork"? Die junge Künstlerin Anne Zimmermann, ausgerechnet zum ersten Corona-Lockdown neu in Berlin angekommen, wollte es genauer wissen und begleitete über mehrere Monate mehrere Streetworker:innen des Gangway e. V., der seit 30 Jahren auf den Straßen Berlins unterwegs ist und dort "Straßensozialarbeit" vor allem mit Jugendlichen macht. Ihre daraus entstandene Graphic Novel enthält Geschichten und Anekdoten aus dem Arbeitsalltag der Held:innen der Straße. Der berührende, oft auch überraschend humorvolle, aber immer authentische Band eignet sich nicht nur hervorragend für junge Menschen, die überlegen, die Jugend- und Straßensozialarbeit zu ihrem Beruf zu machen, auch wer zum Beispiel schon immer wissen möchte, wer sich etwa um die Obdachlosen in unserer Stadt kümmert, erfährt hier einiges.
Der mehr als wunderbare Finalband, dieser ausgereiften, erwachsenen "Yuri"-Reihe. <3 Ich freute mich sehr, dass die Bände nach und nach vermuten ließen, dass die Beziehung bzw. Verbindung der beiden Frauen in Richtung Aromantik/Asexualität (in unterschiedlichen Graden) gefestigt wird. Die Nebenfiguren sind sehr wertschätzend und unterstützend, man möchte eigentlich mit allen gemeinsam eine große Packung Donuts verköstigen und dabei über die Anforderungen und Freuden des Erwachsenenlebens plaudern. Egal, was die Mangaka noch herausbringt, sie wird in mir wieder eine begeisterte Leserin finden!
Dass nach Shio Usuis "Doughnuts under a Crescent Moon"-Reihe eine neue Girls Love Reihe der Mangaka auf mich warten würde, habe ich doch sehnlichst erhofft. In ihrem neusten Werk begleiten wir zwei Frauen, die beschließen, einander zu heiraten, wenn sie nach 5 Jahren immer noch Single sind. Die Zeit ist herum und beide erinnern sich an das Versprechen und der Manga nimmt uns mit in das Alltagsleben einer Journalistin und einer Köchin, die eigentlich kaum unterschiedlicher sein könnten. Beide versuchen mit der Situation locker umzugehen, doch das Umfeld schaut ganz besonders auf diese "Freundinnen-Ehe", die vermutlich für einige kuriose Blicke und Gedanken sorgt. Zudem schreibt Kurumi in ihrer neusten Kolumne ganz öffentlich darüber. Als Lesende bemerken wir von Anfang an, dass Ruriko bereits zarte Gefühle für Kurumi entwickelt hat. Ich bin den beiden so gern gefolgt und wünsche mir für ihre Geschichte noch sehr viel Zeit. Der absolute Cuteness-Overload dieses Bandes speist sich eigentlich komplett aus der liebevollen Interaktion der beiden, die füreinander da sein wollen und sich umeinander kümmern.
Do you remember a time before the corona crisis? For Brits (and lots of other Europeans) that too was an era defined by crisis, thanks to the ups and downs of almost half a decade of Brexit discussions.

Jonathan Coe's novel begins at the very beginning of the 2010s when Brexit was barely imaginable and follows the lives of a group of characters from across Britain's many middle classes during the turmoil-there's plenty of that in their private lives too.

Coe is a remainer and it shows but he understands and can even sympathise with his political opponents and this is a pretty fair depiction of England's division. More importantly than that though, it is hysterically funny - I literally lol-ed more than once while reading it (not least during the most awkward sex scene I have ever had the (dis)pleasure of encountering).

A novel for those who seek the solace of other crises in difficult times or for Germans who want reminding that others this side of the Atlantic have it worse.
A classic I ran across on my neverending to-read pile and finished within a few hours. The simple writing style made it enjoyable and easy to read, even if it was first published in 1900 and the language is somewhat rigid. It becoming a classic is well deserved - though I must say I'm not interested in the volumes that follow after this first one.

Autor/in

Tom DeFalco's earliest comic-book scripts were for Archie and DC; he soon moved to Marvel, where he wrote Avengers, Machine Man and other titles, also launching Dazzler, a hit series of the early '80s. In addition to writing long and well-received runs on Amazing Spider-Man and Thor, DeFalco edited many titles, eventually becoming editor in chief. During the 1980s, he headed the creative team that provided fictional biographies for G.I. Joe members, originally included with Hasbro's toys and later used as the basis for multiple storylines on the animated series. Perhaps his best-known work is multi-title character Spider-Girl, whom he introduced in 1998. DeFalco has authored multiple books, including Ultimate Guides for Avengers, Fantastic Four, Hulk and Spider-Man.

Bob Layton began as a prolific and popular inker for Charlton, Marvel and DC Comics, where he first teamed with longtime collaborator David Michelinie on Claw the Unconquered and Star Hunters. The Michelinie-Layton duo's writing work on Iron Man (1978-1982 and 1987-1989) is one of the most popular and influential interpretations of that character. Leaving Marvel in 1990, he became a key writer/artist/editor at Valiant Comics, where he co-created characters such as X-O Manowar and rose to the post of editor in chief before departing. He still does occasional freelance work for DC and Marvel, notably Michelinie-Layton reunion projects Iron Man: Bad Blood (2000), Iron Man: Legacy of Doom (2008) and Iron Man: The End (2009).

Few can match Ron Frenz's record of substantial stints on two of comicdom's most influential and revered characters, Spider-Man and Superman, both of whom he provided with controversial new looks. Frenz succeeded John Romita Jr. on Amazing Spider-Man, and his artwork was favorably compared to Steve Ditko's original web-slinger. With Roger Stern, he introduced the Hobgoblin, covering the mysterious villain's debut and revealing his identity more than a decade later in Hobgoblin Lives. With writer Tom DeFalco on Thor, Frenz debuted a new look and identity for Marvel's Thunder God, eventually branching into Thunderstrike. Later, Frenz and DeFalco launched the MC2 Universe, home of Spider-Girl, the only Marvel heroine to reach 100 consecutive issues.

After a start as inker to his older brother John, Sal Buscema penciled Captain America, Defenders, Incredible Hulk and more. Famed for his ability to meet tight deadlines, he spread his talents across multiple genres. His 1970s work ranged from Ms. Marvel and Nova to Sub-Mariner and Spider-Woman's first appearance in Marvel Spotlight. He was the uninterrupted artist on Spectacular Spider-Man for more than 100 issues and penciled the web-slinger's adventures in Marvel Team-Up, in which he and writer Bill Mantlo introduced Captain Jean DeWolff. After handling more team-ups in the Thing's Marvel Two-in-One, he reunited with brother John on Steve Englehart's Fantastic Four. He later provided inks for Tom DeFalco's Spider-Girl titles and Thunderstrike miniseries.

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