Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Beyond Classical Pedagogy
ISBN/GTIN

Beyond Classical Pedagogy

Teaching Elementary School Mathematics
TaschenbuchKartoniert, Paperback
EUR64,00

Produktbeschreibung

The emergence of the National Council of Teachers of Mathematics Standards in 1989 sparked a sea change in thinking about the nature and quality of mathematics instruction in U.S. schools. Much is known about transmission forms of mathematics teaching and the influence of this teaching on students' learning, but there is still little knowledge about the alternative forms of instruction that have evolved from the recent widespread efforts to reform mathematics education.

Beyond Classical Pedagogy: Teaching Elementary School Mathematics reports on the current state of knowledge about these new instructional practices, which differ in significant ways from the traditional pedagogy that has permeated mathematics education in the past. This book provides a research-based view of the nature of facilitative teaching in its relatively mature form, along with opposing views and critique of this form of pedagogy.

The focus is on elementary school mathematics classrooms, where the majority of the reform-based efforts have occurred, and on the micro level of teaching (classroom interaction) as a source for revealing the complexity involved in teaching, teachers' learning, and the impact of both on children's learning. The work in elementary mathematics teaching is situated in the larger context of research on teaching.

Research and insights from three disciplinary perspectives are presented: the psychological perspective centers on facilitative teaching as a process of teachers' learning; the mathematical perspective focuses on the nature of the mathematical knowledge teachers need in order to engage in this form of teaching; the sociological perspective attends to the interactive process of meaning construction as teachers and students create intellectual communities in their classrooms.

The multidisciplinary perspectives presented provide the editors with the necessary triangulation to provide confirming evidence and rich detail about the nature of facilitative teaching.

Audiences for this book include scholars in mathematics education and teacher education, teacher educators, staff developers, and classroom teachers. It is also appropriate as a text for graduate courses in mathematics education, teacher education, elementary mathematics teaching methods, and methods of research in mathematics education.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-0-8058-3571-7
ProduktartTaschenbuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum01.05.2001
Seiten328 Seiten
SpracheEnglisch
Gewicht430 g
Artikel-Nr.28146806
KatalogZeitfracht
Datenquelle-Nr.N3000002420101
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Ein visionäres, klangvolles und zudem gut verständliches Theaterstückt bringt der jungen Lorraine Hansberry im Jahre 1959 den Erfolg am Broadway, als 1. Woman of Color. Ihr wichtigstes Werk, das James Baldwin als eine der realistischsten Abbildungen einer schwarzen Familie in den USA bezeichnet hat, dreht sich rundum die Youngers. Eine fast gewöhnliche Familie, in der nun ein Check über 10,000 $ erwartet wird, an die jede:r einen materiellen oder freiheitlichen Wunsch knüpft. Alle Familienmitglieder sind denkbar unterschiedlich gesinnt, man jagt den Träumen nach, fühlt sich aber vom Leben enttäuscht, ausgelaugt und abgehängt. Die winzige Wohnung ist für 5 Personen nicht geeignet, die Generationen, Eheleute und Geschwister reiben sich aneinander auf und kommen zu keinem Kompromiss. Missverständnisse, Identitätsfragen und den Kampf gegen schwelenden Rassismus lesen wir aus allen Szenen heraus, die perfekt aufeinander abgestimmt sind. Gerade Walter Lee in seiner Verzweiflung erinnerte mich stark an Willy Loman aus "Tod eines Handlungsreisenden" von Arthur Miller, das 10 Jahre zuvor entstand. Hansberry reiht sich mühelos in die großen amerikanischen Dramatiker:innen ihrer Zeit ein.

Autor/in

Terry Wood, Barbara Scott Nelson, Janet E. Warfield

Weitere Produkte von Herausgegeben:Wood, Terry

Weitere Produkte von Warfield, Janet E.

Schlagworte