Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Disordered Attention

How We Look at Art and Performance Today
E-BookEPUBAdobe DRM [Hard-DRM]E-Book
EUR25,99

Produktbeschreibung

The ways we encounter contemporary art and performance is changing. Installations brim with archival documents. Dances stretch for weeks. Performances last a minute. Exhibitions are spread out over thirty venues. There are endless artworks about mid-century architecture and design. How are we expected to engage with today's diverse practise? Is the old model of close-looking still the ideal, or has it given way to browsing, skimming, and sampling?

Across four essays, art historian and critic Claire Bishop identifies trends in contemporary practice - research-based installations, performance exhibitions, interventions, and invocations of modernist architecture - and their challenges to traditional modes of attention. Charting a critical path through the last three decades, Bishop pinpoints how spectatorship and visual literacy are evolving under the pressures of digital technology.
Weiterlesen

Details

Weitere ISBN/GTIN9781804292907
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatEPUB
Format HinweisAdobe DRM [Hard-DRM]
FormatFormat mit automatischem Seitenumbruch (reflowable)
VerlagVerso
ErscheinungsortLondon
ErscheinungslandVereinigtes Königreich
Erscheinungsdatum11.06.2024
AuflageEbook UK & RoW
SpracheEnglisch
Dateigrösse7269400 Bytes
Illustrationen46 integrated black & white images
Artikel-Nr.14458415
KatalogVC
Datenquelle-Nr.5582505
Weitere Details

Bewertungen

Autor/in

Claire Bishop is a Professor in the PhD Program in Art History at the Graduate Center, City University of New York. Her books include Installation Art: A Critical History and the award winning, Artificial Hells: Participatory Art and the Politics of Spectatorship.

Schlagworte