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Leading by Weak Signals

Using Small Data to Master Complexity
E-BookEPUBAdobe DRM [Hard-DRM]E-Book
EUR25,95

Produktbeschreibung

Master complex problems and face radical uncertainty by unleashing the power of small dataã

Is your business using data to its optimum potential? In complicated well-structured problem situations, executives rely on Big Data. However, when faced with complexity and uncertainty they are challenged to skillfully handle Small Data. Leading by Weak Signals argues that impending dangers, new business opportunities or innovative ideas may be missed when data are classified as simply not "big enough."ãã



This insightful book with its new approach initiates a radical shift in perspective from running the business to changing the business. While Big Data are very well suited to run a business efficiently, Small Data lay open phenomena which are connected to transforming a company, like inflection points, scale changes, or critical transitions.ã



The authors present practical business examples and an 8-step framework to implement their ideas in teams and on the individual level. This offers reflective practitioners a guideline for leveraging the enormous potential of weak signals for effective strategy development and operational execution in times of uncertainty - and gives them the competitive edge they need to succeed.
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Details

Weitere ISBN/GTIN9783110797923
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatEPUB
Format HinweisAdobe DRM [Hard-DRM]
FormatFormat mit automatischem Seitenumbruch (reflowable)
ErscheinungsortBerlin/Boston
Erscheinungsdatum04.10.2023
Reihen-Nr.5
SpracheEnglisch
Dateigrösse4405609 Bytes
Illustrationen70 s/w Abbildungen, 45 farbige Abbildungen
Artikel-Nr.13791789
KatalogVC
Datenquelle-Nr.5062029
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Reihe

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Nicolas Schmidlin hat ein hervorragendes praxisnahes Lehr- und Anwenderhandbuch zur Unternehmensbewertung geschrieben, geeignet sowohl für Einsteiger als auch für Fortgeschrittene. Klar und verständlich formuliert, bietet es ohne abstrakt zu werden, eine hilfreiche Unterstützung für Investoren im Kennzahlendschungel von Bilanzanalyse, Jahresabschluss und Value Investment. In der neuen Auflage wurden die Fallbeispiele stark erweitert, Marktdaten aktualisiert und der Fokus auf Unternehmen mit mehr Wachstumspotential gelegt. Einen besonderen Mehrwert erhält das Buch durch eine englischsprachige Website, die vollständige Bewertungsmodelle, Geschäftsberichte und aktualisierte Daten, passend zu den jeweiligen Kapiteln und Themenbereichen, ergänzend abgestimmt ist. Dadurch ist die Aktualität der Inhalte der dynamischen Entwicklung auf dem Kapitalmarkt gewährleistet. Absolut empfehlenswert!
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Autor/in

Peter Gomez is Professor Emeritus for Strategy and Organization at the University of St. Gallen, Switzerland. He was the Rector of his University and President of the Swiss Stock Exchange SIX. He has published widely on Leadership in a Complex World, Systems Thinking in Corporate Practice, and Managing for Public Value.

Mark Lambertz is a Digital Native of the first hour since he learned to program with his first Apple computer at the age of 12. In 1995, he founded one of the first digital agencies in Germany and sold it after 20 years. Today he applies his technological and organizational knowledge in an international company as a transformation manager in the mobility sector headquarters of Robert Bosch GmbH. His focus lies on the Viable System Model, which enables a holistic view of organizations' culture, processes, roles, and value creation.

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