Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
The Aesthetics and Ethics of Copying
ISBN/GTIN

The Aesthetics and Ethics of Copying

E-BookEPUBDRM AdobeE-Book
EUR39,99

Produktbeschreibung

The Aesthetics and Ethics of Copying responds to the rapidly changing attitudes towards the use of another's ideas, styles, and artworks. With advances in technology making the copying of artworks and other artefacts exponentially easier, questions of copying no longer focus on the problems of forgery: they now expand into aesthetic and ethical legal concerns. This volume addresses the changes and provides the first philosophical foundation for an aesthetics and ethics of copying.

Scholars from philosophy of art, philosophy of technology, philosophy of law, ethics, legal theory, media studies, art history, literary theory, and sociology discuss the role that copying plays in human culture, confronting the question of how-and why-copying fits into our broader system of values. Teasing out the factors and conceptual distinctions that must be accounted for in an ontology of copying, they set a groundwork for understanding the nature of copies and copying, showing how these interweave with ethical and legal concepts. Covering unique concerns for copying in the domain of artworks, from music and art to plays and literature, contributors look at work by artists including Heinrich von Kleist, Robert Rauschenberg, Courbet and Manet and conclude with the normative dimensions of copying in the twenty-first century.

By bringing this topic into the philosophical domain and highlighting its philosophical relevance, The Aesthetics and Ethics of Copying establishes the complex conditions-ontological, aesthetic, ethical, cultural, and legal-that underlie and complicate the topic. The result is a timely collection that establishes the need for further discussion.
Weiterlesen

Details

Weitere ISBN/GTIN9781474254526
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatEPUB
Format HinweisDRM Adobe
Erscheinungsdatum20.10.2016
Auflage1. Auflage
SpracheEnglisch
Dateigrösse1129 Kbytes
Illustrationen1 b/w illustration
Artikel-Nr.10571035
KatalogVC
Datenquelle-Nr.3274850
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Der koreanisch-deutsche Philosoph Byung-Chul Han fragt sich in seinem neuen Buch "Undinge", was die ständig auf uns einprasselnden Nachrichten und die Informationsflut mit uns als Individuen und als Gesellschaft machen. Seine These: Ab einem bestimmten Punkt sind Informationen nicht informativ, sondern deformativ. Spannende Fragestellungen und Antworten auf die Umbrüche unserer Zeit, wenn auch für meinen Geschmack etwas zu pessimistisch. Lesenswert ist es allemal!
Das Feuilleton ging auf die Knie vor der Neuübersetzung des "Handorakels". Die letzte Übersetzung stammte von Arthur Schopenhauer aus dem Jahr 1832. Der Romanist Hans Ulrich Gumbrecht versuchte sich nun an einer zeitgemäßeren Sprache und erleichtert den Erkenntnisgewinn zusätzlich durch kluge Kommentare.
"Handorakel und Kunst der Weltklugheit" entstand vor 350 Jahren und wurde so etwas wie die Großmutter der Ratgeberliteratur. Der spanische Philosoph, Prediger, Moraltheologe und Hochschullehrer Balthasar Gracian beschreibt in 300 Aphorismen, wie man Erfolg im Leben und am Hofe hat. Diese Aphorismen waren nicht nur im 17. Jahrhundert eine intellektuelle Herausforderung. Er empfahl z. B. kühle Distanz und wurde zu einer viel zitierten Quelle in Coachingseminaren für Führungskräfte. Aber dieses Buch ist weitaus vielschichtiger als eine Anleitung zur beruflichen Selbstoptimierung und weitaus moderner als ein Dokument abgesunkenen Kulturguts. Scharfsinnig auch heute noch.

Autor/in

Darren Hudson Hick is a Visiting Assistant Professor of Philosophy at Texas Tech University, USA. He is the author of numerous articles on issues in copyright and the ontology of art and Introducing Aesthetics and the Philosophy of Art (2012).

Reinold Schmücker is a Professor of Philosophy at Westfälische Wilhelms-Universität in Münster, Germany. He is the author of Was ist Kunst? Eine Grundlegung [What Is Art? A Foundation] (1998; Revised Edition, 2014) and editor of several German language collected volumes on aesthetics and the philosophy of art.