Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Spectacle of Empire
ISBN/GTIN

Spectacle of Empire

Marc Lescarbot's Theatre of Neptune in New France
E-BookEPUBAdobe DRM [Hard-DRM]E-Book
EUR20,99

Produktbeschreibung

2006 marked the 400th anniversary of a major theatrical event in the history of North American drama. The Theatre of Neptune in New France by lawyer, poet and historian Marc Lescarbot was a masque of welcome performed on the Bay of Fundy by members of the tiny French colony of Port Royal on November 14, 1606. It celebrated the return of the ship bearing the Sieur de Poutrincourt and navigator-explorer Samuel de Champlain from their travels along the coastline as far south as Cape Cod in search of a more temperate site for the colony.

It is a paean to empire, a thanksgiving for survival and an extraordinary theatrical spectacle in a new world peopled by Native inhabitants who are represented in it as both characters and audience. Arguably the first American play, it has also been called a significant entry-point of Western cultural hegemony, sparking political activists to disrupt the re-enactment planned for its four hundredth anniversary celebration.

This new edition includes the original French script along with its long out-of-print English translations by American historical preservationist Harriette Taber Richardson and Canadian scholars Eugene and Renate Benson, as well as Ben Jonson´s The Masque of Blackness (1605), an illustrative contemporary English imperial spectacle. The extensive historical and critical introduction and bibliography are provided by Jerry Wasserman, Professor of Theatre at the University of British Columbia.
Weiterlesen

Details

Weitere ISBN/GTIN9780889229921
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatEPUB
Format HinweisAdobe DRM [Hard-DRM]
FormatFormat mit automatischem Seitenumbruch (reflowable)
ErscheinungsortVancouver
ErscheinungslandKanada
Erscheinungsdatum01.11.2015
SpracheEnglisch
Dateigrösse4392583 Bytes
Artikel-Nr.7737475
KatalogVC
Datenquelle-Nr.1137541
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Was passiert, wenn ein 78-jähriger Mann nach dem Tode seiner Frau nicht mehr leben möchte? Der Mann ist weder krank noch depressiv, sondern einfach lebensmüde - er hat keine Freude mehr an seinem Leben.
Soll ein Arzt ihm dabei helfen und ihm ein Medikament, das ihn tötet, verschreiben? Oder soll der Arzt das ablehnen und damit riskieren, dass der Mann vom Balkon springt? Dieses birgt wiederum die Gefahr, dass der Suizid misslingt und der Patient paralysiert zurückbleibt.
Darf man selbst über sein Leben bestimmen?

GOTT
Ferdinand von Schirach
Ein Theaterstück

Der Ethikrat kommt zusammen und soll klären, ob Herr Gärtner mithilfe seiner Ärztin Suizid begehen darf.
Anwesend ist die Ärztin des Betroffenen, sein Rechtsanwalt, eine Rechtssachverständige sowie ein medizinischer und ein theologischer Sachverständiger.
Argumente dafür und dagegen werden aufgeführt, am Ende soll das Publikum entscheiden, ob Herr Gärtner das Medikament bekommt oder nicht.

Wie immer lässt Ferdinand von Schirach mich zum Fähnchen im Wind werden. In dem einen Moment denke ich: Na klar darf er über sein Leben entscheiden! Doch in der nächsten Sekunde kippe ich schon wieder um, genau in dem Moment, wo eine Frau sterben will, weil sie vor sechs Jahren, mit 25, bei einem Unfall ein Kind totgefahren hat. Sie konnte nichts dafür. Alle haben mir verziehen, aber ich selbst kann mir nicht verzeihen. (S. 106) Nein, natürlich darf diese Frau sich nicht umbringen!
Ferdinand von Schirach ist ein Meister der Erzählkunst, man wird in die Geschichte eingesogen und kann sich dem sensiblen und hochemotionalen Thema nicht entziehen.
Ein wunderbares Buch zum Diskutieren, hervorragend auch für die Oberstufe im Ethikunterricht geeignet.
Ein schmales Buch, das schnell gelesen ist und lange nachwirken wird.

Am Ende bleibt die Frage: Darf man Gott spielen?
5/ 5
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.

Autor/in

Professor of English and Theatre at the University of British Columbia, Jerry Wasserman has written and lectured widely on Canadian theatre, modern fiction, dramatic literature, theatre history and blues music; edited the two-volume anthology Modern Canadian Plays, a standard course text now in its fourth edition; made more than 200 appearances on stage, film and television; and served for more than 15 years as a drama critic on CBC Radio. He is currently the editor of Vancouverplays.com, an informative website that provides up-to-date listings and reviews of local theatre performances.

Schlagworte