Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Kant and Education
ISBN/GTIN

Produktbeschreibung

Immanuel Kant's moral philosophy, political philosophy, and philosophy of judgement have been and continue to be widely discussed among many scholars. The impact of his thinking is beyond doubt and his ideas continue to inspire and encourage an on-going dialogue among many people in our world today. Given the historical and philosophical significance of Kant's moral, political, and aesthetic theory, and the connection he draws between these theories and the appropriate function and methodology of education, it is surprising that relatively little has been written on Kant's contribution to education theory. Recently, however, internationally recognized Kant scholars such as Paul Guyer, Manfred Kuehn, Richard Velkley, Robert Louden, Susan Shell, and others have begun to turn their attention to Kant's writings on education and the role of education in cultivating moral character. Kant and Education: Interpretations and Commentary has gathered these scholars together with the aim of filling this perceived void in Kant scholarship. All of the essays contained within this volume will examine either Kant's ideas on education through an historical analysis of his texts; or the importance and relevance of his moral philosophy, political philosophy, and/or aesthetics in contemporary education theory (or some combination).
Weiterlesen

Details

Weitere ISBN/GTIN9781136597220
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatEPUB
Format HinweisDRM Adobe
FormatE101
Erscheinungsdatum23.04.2012
SpracheEnglisch
Dateigrösse1233 Kbytes
Artikel-Nr.6526852
KatalogVC
Datenquelle-Nr.586359
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Der koreanisch-deutsche Philosoph Byung-Chul Han fragt sich in seinem neuen Buch "Undinge", was die ständig auf uns einprasselnden Nachrichten und die Informationsflut mit uns als Individuen und als Gesellschaft machen. Seine These: Ab einem bestimmten Punkt sind Informationen nicht informativ, sondern deformativ. Spannende Fragestellungen und Antworten auf die Umbrüche unserer Zeit, wenn auch für meinen Geschmack etwas zu pessimistisch. Lesenswert ist es allemal!
Das Feuilleton ging auf die Knie vor der Neuübersetzung des "Handorakels". Die letzte Übersetzung stammte von Arthur Schopenhauer aus dem Jahr 1832. Der Romanist Hans Ulrich Gumbrecht versuchte sich nun an einer zeitgemäßeren Sprache und erleichtert den Erkenntnisgewinn zusätzlich durch kluge Kommentare.
"Handorakel und Kunst der Weltklugheit" entstand vor 350 Jahren und wurde so etwas wie die Großmutter der Ratgeberliteratur. Der spanische Philosoph, Prediger, Moraltheologe und Hochschullehrer Balthasar Gracian beschreibt in 300 Aphorismen, wie man Erfolg im Leben und am Hofe hat. Diese Aphorismen waren nicht nur im 17. Jahrhundert eine intellektuelle Herausforderung. Er empfahl z. B. kühle Distanz und wurde zu einer viel zitierten Quelle in Coachingseminaren für Führungskräfte. Aber dieses Buch ist weitaus vielschichtiger als eine Anleitung zur beruflichen Selbstoptimierung und weitaus moderner als ein Dokument abgesunkenen Kulturguts. Scharfsinnig auch heute noch.

Autor/in

Klas Roth is Professor in the Department of Education at Stockholm University, Sweden. His articles, covering topics in philosophy of education, cosmopolitanism and education, and Kant's practical philosophy, have appeared in a variety of journals including Educational Theory, Educational Philosophy and Theory, Studies in Philosophy and Education, Journal of Philosophy of Education, and Philosophy & Social Criticism.



Chris W. Surprenant is a Visiting Assistant Professor in Philosophy at Tulane University. His articles, covering topics in moral philosophy, political philosophy, and educational philosophy, have appeared in a variety of journals including Kantian Review, History of Philosophy Quarterly, and The Journal of Social Philosophy.