Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Jack Thorne Plays: One (NHB Modern Plays)

E-BookEPUBDigital Watermark [Social-DRM]E-Book
EUR20,99

Produktbeschreibung

Acclaimed for his screenplays for TV dramas including Skins, Shameless, The Fades, This is England '86/'88/'90 and Glue, Jack Thorne first emerged as a writer of unflinching, compassionate and often challenging plays for the stage. Described as a 'powerful voice for Britain's youth' (Independent), he remains one of the most distinctive talents working in theatre today.This collection, with a revealing introduction by the author, covers a period of intense creativity - beginning with When You Cure Me (Bush Theatre, 2005), a painful - and painfully funny - play about being very young and in love, and coping with serious illness at the same time. 'One of the year's finest pieces of new writing' Evening StandardIn the monologue play Stacy (Arcola Theatre, 2007), twenty-something Rob tells the story of a confusing couple of days in which everything in his life seems to have gone wrong. 'A pin-sharp, brilliant piece of work' Time Out2nd May 1997 (Bush Theatre, 2009) distils all the euphoria and despair of New Labour's landslide electoral victory into three stories told with 'quiet profundity and verve' (Telegraph), while Bunny (Edinburgh Fringe, 2010) is a white-knuckle ride through the streets of contemporary Britain, written for a solo female performer. 'Terrific' ScotsmanRed Car, Blue Car is a heartbreaking short play about guilt, grief and responsibility, written for and performed at the Bush in 2011. Finally, Mydidae (Soho Theatre, 2012), a two-hander set entirely in a bathroom, is an electrifyingly intimate account of the darker side of love which hits audiences 'like a punch in the gut' (Whatsonstage.com)
Weiterlesen

Details

Weitere ISBN/GTIN9781780015453
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatEPUB
FormatFormat mit automatischem Seitenumbruch (reflowable)
ErscheinungsortLondon
ErscheinungslandVereinigtes Königreich
Erscheinungsdatum20.11.2014
SpracheEnglisch
Dateigrösse753043 Bytes
Artikel-Nr.4959970
KatalogVC
Datenquelle-Nr.356095
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Was passiert, wenn ein 78-jähriger Mann nach dem Tode seiner Frau nicht mehr leben möchte? Der Mann ist weder krank noch depressiv, sondern einfach lebensmüde - er hat keine Freude mehr an seinem Leben.
Soll ein Arzt ihm dabei helfen und ihm ein Medikament, das ihn tötet, verschreiben? Oder soll der Arzt das ablehnen und damit riskieren, dass der Mann vom Balkon springt? Dieses birgt wiederum die Gefahr, dass der Suizid misslingt und der Patient paralysiert zurückbleibt.
Darf man selbst über sein Leben bestimmen?

GOTT
Ferdinand von Schirach
Ein Theaterstück

Der Ethikrat kommt zusammen und soll klären, ob Herr Gärtner mithilfe seiner Ärztin Suizid begehen darf.
Anwesend ist die Ärztin des Betroffenen, sein Rechtsanwalt, eine Rechtssachverständige sowie ein medizinischer und ein theologischer Sachverständiger.
Argumente dafür und dagegen werden aufgeführt, am Ende soll das Publikum entscheiden, ob Herr Gärtner das Medikament bekommt oder nicht.

Wie immer lässt Ferdinand von Schirach mich zum Fähnchen im Wind werden. In dem einen Moment denke ich: Na klar darf er über sein Leben entscheiden! Doch in der nächsten Sekunde kippe ich schon wieder um, genau in dem Moment, wo eine Frau sterben will, weil sie vor sechs Jahren, mit 25, bei einem Unfall ein Kind totgefahren hat. Sie konnte nichts dafür. Alle haben mir verziehen, aber ich selbst kann mir nicht verzeihen. (S. 106) Nein, natürlich darf diese Frau sich nicht umbringen!
Ferdinand von Schirach ist ein Meister der Erzählkunst, man wird in die Geschichte eingesogen und kann sich dem sensiblen und hochemotionalen Thema nicht entziehen.
Ein wunderbares Buch zum Diskutieren, hervorragend auch für die Oberstufe im Ethikunterricht geeignet.
Ein schmales Buch, das schnell gelesen ist und lange nachwirken wird.

Am Ende bleibt die Frage: Darf man Gott spielen?
5/ 5
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.

Autor/in

Schlagworte