Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Contrastive Studies and Valency. Kontrastive Studien und Valenz

Studies in Honor of Hans Ulrich Boas. Festschrift für Hans Ulrich Boas
BookPaperback
EUR74,60

Product description

This volume brings into focus the analysis of syntactic and semantic phenomena in English, French, German, and Hocak using a variety of theoretical approaches. The contributions stand out due to the broad scope of different theories such as Frame Semantics, Valency Theory, Head-Driven Phrase Structure Grammar, and Government and Binding Theory, among others.
Im Zentrum der Beiträge steht die Erforschung syntaktischer und semantischer Phänomene im Englischen, Französischen, Deutschen und Hocak unter unterschiedlichen theoretischen Aspekten. Die Beiträge zeichnen sich durch eine Vielfalt von Theorien aus, wie zum Beispiel Frame Semantics, Valenztheorie, Head-Driven Phrase Structure Grammar und Government and Binding Theory.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-3-631-54935-3
Product TypeBook
BindingPaperback
PublisherPeter Lang
Publication townFrankfurt a.M.
Publication countryGermany
Publishing date29/03/2006
EditionNeuauflage
Pages234 pages
LanguageGerman
Weight330 g
Article no.1554227
CatalogsVLB
Data source no.4c0d7d185c4449729f79e60e6b73bce5
Product groupBU561
More details

Ratings

Recommendations for similar products

Mit dem "Atlas der verlorenen Sprache" geht die Reise einmal um den Globus. Es beschreibt 50 der ungewöhnlichsten Sprachen, die bereits verloren oder gefährdet sind, bis hin zu Sprachräumen wo es gerade noch einmal 10 Menschen gibt, die ihre eigene Sprache noch am Leben erhalten. Von irokesisch bis Hopi, von Saterfriesisch bis Himba, von Tofalarisch bis weit in den südlichen Pazifik zum australischen Wangkanguru! Die wunderschönen Illustrationen von Hanna Zeckau machen dem Leser richtig Lust in die Geschichten einzutauchen, denn es gibt viel ungewöhnliches und spannendes zu entdecken. Das Gefühl von Sprachenvielfalt und dem Kulturkreis in dem wir aufwachsen und uns bewegen, beschreibt die Pulitzer-Preisträgerin Jhumpa Lahiri treffend in ihrer Feststellung: ?Wenn eine Sprache, mit der man sich identifiziert, weit weg ist, tut man alles, um sie lebendig zu halten. Weil die Wörter alles zurückbringen: den Ort, die Menschen, das leben, die Straßen, den Himmel, die Blumen, die Geräusche.?

Author

More products from Steiner, Petra

Editor

More products from Boas, Hans Christian

Editor

More products from Schierholz, Stefan J.

Editor

Subjects