Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".
The Helltrekkers
ISBN/GTIN

The Helltrekkers

PaperbackPaperback
EUR22,50

Details

ISBN/GTIN978-1-78618-796-3
Product TypePaperback
BindingPaperback
Publishing date07/12/2023
LanguageEnglish
SizeWidth 259 mm, Height 187 mm, Thickness 11 mm
Weight410 g
Article no.27152735
CatalogsLibri
Data source no.A47498950
Product groupBU180
More details

Ratings

Recommendations for similar products

Was bedeutet eigentlich "Streetwork"? Die junge Künstlerin Anne Zimmermann, ausgerechnet zum ersten Corona-Lockdown neu in Berlin angekommen, wollte es genauer wissen und begleitete über mehrere Monate mehrere Streetworker:innen des Gangway e. V., der seit 30 Jahren auf den Straßen Berlins unterwegs ist und dort "Straßensozialarbeit" vor allem mit Jugendlichen macht. Ihre daraus entstandene Graphic Novel enthält Geschichten und Anekdoten aus dem Arbeitsalltag der Held:innen der Straße. Der berührende, oft auch überraschend humorvolle, aber immer authentische Band eignet sich nicht nur hervorragend für junge Menschen, die überlegen, die Jugend- und Straßensozialarbeit zu ihrem Beruf zu machen, auch wer zum Beispiel schon immer wissen möchte, wer sich etwa um die Obdachlosen in unserer Stadt kümmert, erfährt hier einiges.
Der mehr als wunderbare Finalband, dieser ausgereiften, erwachsenen "Yuri"-Reihe. <3 Ich freute mich sehr, dass die Bände nach und nach vermuten ließen, dass die Beziehung bzw. Verbindung der beiden Frauen in Richtung Aromantik/Asexualität (in unterschiedlichen Graden) gefestigt wird. Die Nebenfiguren sind sehr wertschätzend und unterstützend, man möchte eigentlich mit allen gemeinsam eine große Packung Donuts verköstigen und dabei über die Anforderungen und Freuden des Erwachsenenlebens plaudern. Egal, was die Mangaka noch herausbringt, sie wird in mir wieder eine begeisterte Leserin finden!
Dass nach Shio Usuis "Doughnuts under a Crescent Moon"-Reihe eine neue Girls Love Reihe der Mangaka auf mich warten würde, habe ich doch sehnlichst erhofft. In ihrem neusten Werk begleiten wir zwei Frauen, die beschließen, einander zu heiraten, wenn sie nach 5 Jahren immer noch Single sind. Die Zeit ist herum und beide erinnern sich an das Versprechen und der Manga nimmt uns mit in das Alltagsleben einer Journalistin und einer Köchin, die eigentlich kaum unterschiedlicher sein könnten. Beide versuchen mit der Situation locker umzugehen, doch das Umfeld schaut ganz besonders auf diese "Freundinnen-Ehe", die vermutlich für einige kuriose Blicke und Gedanken sorgt. Zudem schreibt Kurumi in ihrer neusten Kolumne ganz öffentlich darüber. Als Lesende bemerken wir von Anfang an, dass Ruriko bereits zarte Gefühle für Kurumi entwickelt hat. Ich bin den beiden so gern gefolgt und wünsche mir für ihre Geschichte noch sehr viel Zeit. Der absolute Cuteness-Overload dieses Bandes speist sich eigentlich komplett aus der liebevollen Interaktion der beiden, die füreinander da sein wollen und sich umeinander kümmern.
Do you remember a time before the corona crisis? For Brits (and lots of other Europeans) that too was an era defined by crisis, thanks to the ups and downs of almost half a decade of Brexit discussions.

Jonathan Coe's novel begins at the very beginning of the 2010s when Brexit was barely imaginable and follows the lives of a group of characters from across Britain's many middle classes during the turmoil-there's plenty of that in their private lives too.

Coe is a remainer and it shows but he understands and can even sympathise with his political opponents and this is a pretty fair depiction of England's division. More importantly than that though, it is hysterically funny - I literally lol-ed more than once while reading it (not least during the most awkward sex scene I have ever had the (dis)pleasure of encountering).

A novel for those who seek the solace of other crises in difficult times or for Germans who want reminding that others this side of the Atlantic have it worse.
A classic I ran across on my neverending to-read pile and finished within a few hours. The simple writing style made it enjoyable and easy to read, even if it was first published in 1900 and the language is somewhat rigid. It becoming a classic is well deserved - though I must say I'm not interested in the volumes that follow after this first one.

Author

John Wagner has been scripting for 2000 AD for more years than he cares to remember. His creations include Judge Dredd, Strontium Dog, Ace Trucking, Al's Baby, Button Man and Mean Machine. Outside of 2000 AD his credits include Star Wars, Lobo, The Punisher and the critically acclaimed A History of Violence.

With over 300 2000 AD stories to his name not to mention over 250 Daily Star Judge Dredd strips Alan Grant's prolific creative record speaks for itself. Outside the Galaxy's Greatest Comic, Grant is well-known to Batman fans following a lengthy run on various incarnations of the title. More recently he has adapted Robert Louis Stevenson's classic novels Kidnapped and Doctor Jekyll and Mr Hyde in Graphic Novel format with artist Cam Kennedy.

José Ortiz Moya's sixty plus year career began after he won a contest which ran in the Spanish magazine Chicos. In the 1950s he worked on many digest strips for Editorial Maga, including Capitan Don Nadie, Pantera Negra and Jungla. Agency work saw him produce several strips for foreign publishers, particularly in Britain where he illustrated Caroline Barker, Barrister at Law for the Daily Express, Smokeman and UFO Agent for Eagle magazine and the Phantom Viking in Lion. In the seventies and eighties Ortiz worked on several British popular strips including The Tower King and House of Daemon for the new Eagle, Rogue Trooper and Judge Dredd for 2000 AD and The Thirteenth Floor for Scream!, which he co-created with John Wagner and Alan Grant. Whilst doing all of this work on UK kid's comics, in the US Ortiz was also working on and is arguably best known for illustrating several stories for Warren's horror titles, including Eerie and Vampirella.