Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".
97,196 Words
ISBN/GTIN

97,196 Words

Essays
PaperbackPaperback
EUR17,50

Product description

A selection of the best short work by France's greatest living nonfiction writer

A New York Times Notable Books of 2020

No one writes nonfiction like Emmanuel Carrère. Although he takes cues from such literary heroes as Truman Capote and Janet Malcolm, Carrère has, over the course of his career, reinvented the form in a search for truth in all its guises. Dispensing with the rules of genre, he takes what he needs from every available form or discipline-be it theology, historiography, fiction, reportage, or memoir-and fuses it under the pressure of an inimitable combination of passion, curiosity, intellect, and wit. With an oeuvre unique in world literature for its blend of empathy and playfulness, Carrère stands as one of our most distinctive and important literary voices.

97,196 Words introduces Carrère's shorter works to an English-language audience. Featuring more than thirty extraordinary essays written over an illustrious twenty-five-year period of Carrère's creative life, this collection shows an exceptional mind at work. Spanning continents, histories, and personal relationships, and treating everything from American heroin addicts to the writing of In Cold Blood, from the philosophy of Philip K. Dick to a single haunting sentence in a minor story by H. P. Lovecraft, from Carrère's own botched interview with Catherine Deneuve to the week he spent following the future French president Emmanuel Macron, 97,196 Words considers the divides between truth, reality, and our shared humanity as it explores remarkable events and eccentric lives, including Carrère's own.
Read more

Details

ISBN/GTIN978-1-250-75809-5
Product TypePaperback
BindingPaperback
FormatTrade paperback (US)
Publishing date01/12/2020
LanguageEnglish
SizeWidth 138 mm, Height 206 mm, Thickness 27 mm
Weight278 g
Article no.21282186
CatalogsLibri
Data source no.A39092532
Product groupBU150
More details

Ratings

Recommendations for similar products

"Normalerweise würde ich eher nicht auf Anagramme oder Palindrome fliegen, würde denken, was für eine formalistische Spielerei / zu technisch / öffnet nichts. Weit gefehlt!
Hier atmet konstruierte Sprache, öffnet Räume mit Fallhöhe, Trapezflug, ein bisschen Rückseite des Mondes, in jedem "Fall" Neuland. Poetischer Raum eben.
Das Spannende: die Konstruktionsarbeit darin fängt mich als Lesende auf oder ein. Eine Landebahn mit Willkommensschild.
Denn es wird nur da sein, was ist. Rückseiten von Sinn vielleicht, aber kein doppelter Boden. Es fühlt sich nah an bei allem Fremd - als kenne man die Gedichte aus zutiefst grundlegender Lebenserfahrung.
Titus Meyer "Äonen o. Ä.", frisch erschienen bei www.etceterapressberlin.com, Erec Schumacher, der den Band wie immer wunderbar feinsinnig gestaltet hat.
"Fingen Felle Sterne? ferne Stelle:"
Lohnt sich, go for it. "
This is not a new book - indeed so un-new is it that it has recently been republished in a handsome "classics" edition. Classic non-fiction is pretty hard to define - taste and timeliness overtake the factual more quickly than the fictional - but Bloomsbury deserve credit for elevating this decade-and-a-bit-old account of an 1860 murder in rural England.

What makes this book so compelling and timeless is its skilful blending of the story of the murder with an account of why detectives (and by extension detective fiction) so captivated Victorian Britain. Before reading it, I had no idea how new detectives were in the 1860s and how much media and literary attention they garnered in their early existence, with people from across society pitching in to praise their omniscience or to criticise their actions as murder solving became a national parlour game. Excellently written and researched this book will help you understand why Sherlock Holmes and Miss Marple are as famous as they are.
Ein visionäres, klangvolles und zudem gut verständliches Theaterstückt bringt der jungen Lorraine Hansberry im Jahre 1959 den Erfolg am Broadway, als 1. Woman of Color. Ihr wichtigstes Werk, das James Baldwin als eine der realistischsten Abbildungen einer schwarzen Familie in den USA bezeichnet hat, dreht sich rundum die Youngers. Eine fast gewöhnliche Familie, in der nun ein Check über 10,000 $ erwartet wird, an die jede:r einen materiellen oder freiheitlichen Wunsch knüpft. Alle Familienmitglieder sind denkbar unterschiedlich gesinnt, man jagt den Träumen nach, fühlt sich aber vom Leben enttäuscht, ausgelaugt und abgehängt. Die winzige Wohnung ist für 5 Personen nicht geeignet, die Generationen, Eheleute und Geschwister reiben sich aneinander auf und kommen zu keinem Kompromiss. Missverständnisse, Identitätsfragen und den Kampf gegen schwelenden Rassismus lesen wir aus allen Szenen heraus, die perfekt aufeinander abgestimmt sind. Gerade Walter Lee in seiner Verzweiflung erinnerte mich stark an Willy Loman aus "Tod eines Handlungsreisenden" von Arthur Miller, das 10 Jahre zuvor entstand. Hansberry reiht sich mühelos in die großen amerikanischen Dramatiker:innen ihrer Zeit ein.
Ein visionäres, klangvolles und zudem gut verständliches Theaterstückt bringt der jungen Lorraine Hansberry im Jahre 1959 den Erfolg am Broadway, als 1. Woman of Color. Ihr wichtigstes Werk, das James Baldwin als eine der realistischsten Abbildungen einer schwarzen Familie in den USA bezeichnet hat, dreht sich rundum die Youngers. Eine fast gewöhnliche Familie, in der nun ein Check über 10,000 $ erwartet wird, an die jede:r einen materiellen oder freiheitlichen Wunsch knüpft. Alle Familienmitglieder sind denkbar unterschiedlich gesinnt, man jagt den Träumen nach, fühlt sich aber vom Leben enttäuscht, ausgelaugt und abgehängt. Die winzige Wohnung ist für 5 Personen nicht geeignet, die Generationen, Eheleute und Geschwister reiben sich aneinander auf und kommen zu keinem Kompromiss. Missverständnisse, Identitätsfragen und den Kampf gegen schwelenden Rassismus lesen wir aus allen Szenen heraus, die perfekt aufeinander abgestimmt sind. Gerade Walter Lee in seiner Verzweiflung erinnerte mich stark an Willy Loman aus "Tod eines Handlungsreisenden" von Arthur Miller, das 10 Jahre zuvor entstand. Hansberry reiht sich mühelos in die großen amerikanischen Dramatiker:innen ihrer Zeit ein.
A short and comparatively easy-to-read British classic from 1886 about the duality of human nature. Stevenson's linguistic eloquence is a pleasure to consume!

Author

Emmanuel Carrère, born in Paris in 1957, is a novelist, journalist, screenwriter, and film producer. He is the award-winning, internationally renowned author of The Kingdom, Limonov, The Mustache, Class Trip, The Adversary (a New York Times Notable Book), My Life as a Russian Novel, and Lives Other Than My Own, which was awarded the Globe de Cristal for Best Novel in 2010. For Limonov, Carrère received the Prix Renaudot and the Prix des Prix in 2011 and the Europese Literatuurprijs in 2013.

John Lambert has translated Monsieur, Reticence, and Self-Portrait Abroad, by Jean-Philippe Toussaint, as well as Emmanuel Carrère's Limonov and The Kingdom. He lives in South Korea.

Subjects