Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".
Volleys of Humanity
ISBN/GTIN

Volleys of Humanity

Essays 1972-2009
BookHardcover
EUR140,00

Product description

Volleys of Humanity is perhaps the richest single volume of Cixous' critical writings yet published in English. A lucid and beautiful introduction by Eric Prenowitz leads into an explosive salvo of texts, ranging from early essays already justly famous ('Fiction and its Phantoms' and 'The Character of Character"') to the tremendous title-essay 'Volleys of Humanity', first published in French in 2009. There are also remarkable essays (previously unpublished in English) on Joyce, Clarice Lispector ('the greatest writer in the twentieth century'), and Michel Foucault, as well as on Algeria, US politics and theatre, cities and the unforeseeable."Nicholas Royle, University of Sussex"As essayist, Hélène Cixous always astonishes with the unforeseeable volleys of her poetically driven, politically riven prose. How fortunate her English language readers are to find these priceless texts together in one volume. Time, almost forty years, has passed, but untouched is the absolute youth and vitality of every line."Professor Peggy Kamuf, University of Southern CaliforniaSEEKING AUTHOR-APPROVALThe Frontiers of TheorySeries Editor: Martin McQuillan, Kingston UniversityThis series brings together internationally respected figures to comment on and re-describe the state of theory in the twenty-first century. It takes stock of an ever-expanding field of knowledge and opens up possible new modes of inquiry within it, identifying new theoretical pathways, innovative thinking and productive motifs.Volleys of Humanity: Essays 1972-2009Hélène CixousEdited by Eric PrenowitzThe most substantial collection of ground-breaking writings by Hélène Cixous to dateSpanning nearly 40 years, these 15 essays - four previously unpublished in the original French, five published in English for the first time and two appearing in substantially revised translations - range from sophisticated literary analysis to theoretical and political manifesto, from cultural critique t
Read more

Details

ISBN/GTIN978-0-7486-3903-8
Product TypeBook
BindingHardcover
FormatSewn
Publishing date07/07/2011
LanguageEnglish
SizeWidth 163 mm, Height 236 mm, Thickness 23 mm
Weight617 g
Article no.18420028
CatalogsLibri
Data source no.A7109341
Product groupBU562
More details

Ratings

Recommendations for similar products

Dieser wunderbare, mit vierundzwanzig Beiträgen bestückte Sammelband verschafft schreibenden Frauen ein Gehör. Er lässt sie von Balanceakten zwischen Brotjob und festen Schreibzeiten, Kinderbetreuung und Lesereisen, Existenzängsten und Buchverträgen berichten und wirft Fragen auf, die sich mit Parametern schriftstellerischer und kultureller Identität beschäftigen: Was bedeutet Schreiben in der Zweit- anstelle der Muttersprache? Welche Kämpfe müssen geschichtenerzählende Frauen in der realen Welt und welche auf dem Papier austragen? Die Einblicke in den Schreibtischalltag dieser versammelten Autorinnengrößen sind erhellend und ehrlich, ihre Schilderungen von struktureller Benachteiligung im Literaturbetrieb lösen eine solidarische Mit-Wut aus, auf die einzulassen es sich lohnt.
Da hat sich der "Literaturforscher" Michael Maar echt was vorgenommen - Ein Schreibworkshop mit den ganz Großen der Weltliteratur. Was ist das Geheimnis guten Stils, wer ist ein "guter Autor"? Keine Literaturgeschichte, einen Roman über Romane wollte er schreiben. Das Ergebnis ist ein Hochgenuß (sicher ganz schlechter Stil, dieses Wort). Ironisch, humorvoll, klug und kenntnisreich werden die Klassiker von Fontane bis Herta Müller, Doderer, Seghers und Proust auf stilistische Phrasendrescherei und literarische Mittelchen abgeklopft. Spoiler: Mann, Kafka, Doderer und Clemens Setz werden erwartungsgemäß gefeiert, während Handke und Jelinek nicht einmal erwähnt werden. Andererseits lobt er Hildegard Knef. Erfreulicherweise gibt es ausgiebige Zitate, Maar vermeidet schnöde Geschmacksurteile, stattdessen untersucht er die Bausteine der Sprache.

Man trifft auf Autoren und Autorinnen, die man immer wieder und einige, die man nie wieder lesen möchte. Dieses Buch hilft bei der Begründung.
Vielleicht die bizarrste Neuerscheinung dieses Frühjahrs. Erich Fried, viel gelesener Dichter und eine Ikone der Friedensbewegung pflegte in den Achtzigern eine intensive "Brieffreundschaft" mit Michael Kühnen, dem bekanntesten Neonazi und Holocaustleugner seiner Zeit. Der Kontakt entstand nach einem geplatzten gemeinsamen Talkshow-Auftritt. Fried suchte den Dialog, wollte überzeugen. Kühnen wollte das Gesprächsangebot eines berühmten jüdischen Dichters schon aus Gründen der Publicity nicht ausschlagen und zeigte sich offen. Fried hielt Kühnen für intelligent und geistig beweglich und hatte den festen Willen, ihn wenigstens davon zu überzeugen, dass es den Holocaust gegeben hat. Das ist ihm nicht gelungen. Erstaunlich ist der gegenseitige Respekt und durchaus freundliche Ton der Briefe. Das mag man naiv nennen oder als Ausdruck von Frieds Humanität empfinden, es ist jedoch streckenweise nur schwer erträglich.

Trotzdem ein wichtiges und lesenswertes Zeitdokument. Verstörend.
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.

Author

Hélène Cixous is Director of the Centre d'Études Féminines at Université Paris VIII, Emerita. one of the foremost intellectuals and creative writers in France and a major figure in the emergence and global spread of postmodern literary theory, late-20th-century Continental Thought and Women's Studies. She is the author of more than 40 novels, 14 plays and 15 volumes of theory and essays. Her work has been translated into more than 20 languages, including Japanese, Korean, Hindi and Urdu.

Eric Prenowitz is Lecturer in Cultural Studies at the University of Leeds. He is an acclaimed reader and translator of both Hélène Cixous and Jacques Derrida. Recent publications include special editions of parallax and New Literary History on the work of Hélène Cixous, and 'Rêvécrire', in Rêver croire penser, CampagnePremière, 2010.

Subjects