Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

The Silver Fox

Exploring Humor, Irony, and Society in 19th Century Irish Literature
E-bookEPUBDigital Watermark [Social-DRM]E-book
EUR1,99

Product description

The Silver Fox anthology, edited by the remarkable pairing of Martin Ross and E. Oe. Somerville, is a compelling collection that bridges varied literary landscapes through a seamless blend of humor, irony, and keen social observation. It stands out for its intricate exploration of human nature and societal norms, encapsulated within the genteel yet biting critique characteristic of late 19th and early 20th-century Irish literature. This anthology is notable not only for its thematic depth but also for its stylistic diversity, showcasing a range of narrative techniques that enrich the reader's experience and underscore the complexity of the human condition. The contributing authors, Martin Ross and E.Oe. Somerville, are themselves a testament to the rich literary heritage from which they hail. Known collectively as Somerville and Ross, their collaboration reflects an era of literary experimentation and evolution, with their works often celebrated for their wit and insightful portrayals of Irish life. Their backgrounds, steeped in the historical and cultural tapestry of Ireland, allow for a nuanced and multifaceted exploration of the themes within The Silver Fox, making it an essential read for those interested in the convergence of humor, social critique, and literary artistry. The Silver Fox is recommended for readers who appreciate the art of storytelling intertwined with a keen social commentary. This collection offers a unique opportunity to engage with the perspectives of two distinguished authors whose collective work encapsulates an era of significant literary and social transformation. Engaging with this anthology promises not only a deeper appreciation of Somerville and Ross's literary genius but also an enriched understanding of the complexities of human nature and society. It is an unmissable journey through the landscapes of early modern Irish literature and a testament to the enduring power of wit and wisdom to challenge and entertain.
Read more

Details

Additional ISBN/GTIN4064066214487
Product TypeE-book
BindingE-book
FormatEPUB
FormatReflowable
PublisherGood Press
Publication townPrague
Publication countryCzechia
Publishing date09/12/2019
LanguageEnglish
File size572628 Bytes
Article no.11991119
CatalogsVC
Data source no.4338908
Product groupBU113
More details

Ratings

Recommendations for similar products

Helga Glaesener schreibt immer wieder richtig gute historische Romane! Auch "Die Wikingerin" ist ein absoluter Pageturner und, trotz einer wirklich nervenaufreibenden Handlung, nie zu brutal. Das muss man bei einer Geschichte, die in einem Zeitalter spielt, in dem ein Menschenleben nichts zählte, erstmal hinbekommen.
Solvejg schlägt sich alleine durch, bis sie Menschen findet, denen sie vertrauen kann. Ungeachtet von Religion und Nationalität.
Das mag zu der Zeit nicht der Normalfall gewesen sein, gut lesbar und unterhaltsam ist es auf alle Fälle.
Eine Kleinstadt im Westharz, in der es auch im Sommer nicht warm wird, nur Männer studieren dürfen und die Perspektive für junge Frauen deshalb in genau einer Sache besteht: gut auszusehen, um irgendwann gut zu heiraten. Dora, siebzehn und angehende Abiturientin, probt in dieser Welt, die ihr wie ein Korsett vorkommt, den Aufstand, indem sie ein heimliches Verhältnis mit ihrem Lehrer beginnt. In der Selbstermächtigung der jungen Frau behandelt der Roman komplexe Gedanken zum Kampf der Geschlechter wie die Frage danach, wer verführt, und wer verführt wird, was die moralischen Grenzen dessen sind, und wer am Ende die Schuld trägt, wenn diese nicht eingehalten werden.
Die Autorin schafft eine Welt, die sehr autobiografisch anmutet und deshalb in ihrer Gänze so einnehmend ist. Dass der Roman nicht nur die Geschichte einer Affäre erzählt, ausgezeichnete feministische Literatur ist, sondern zu großen Strecken auch ein Familiendrama, Gesellschaftsbild, hat ihn für mich rundum schlüssig gemacht.
Unterhaltsamer historischer Roman über eine junge Frau, die unter schwierigen Umständen das Geheimnis um ein Vermächtnis ihrer Eltern aufklären muss. Spannend, gefühlvoll und atmosphärisch.
Ein zutiefst berührender Zeitbericht einer schrecklichen Ära und wirklich ein empfindsam, bildhaft Beschriebener dazu! Zum Teil konnte ich es fast nicht aushalten, wie sehr die Protagonisten litten. Über diese Glaubwürdigkeit war ich froh, um so eindringlicher hallt es nach. Ich habe mich selbst oft gefragt, wie ich in dieser Zeit gehandelt hätte. Was ist uns das Leben wert, wie sehr schätzen wir dieses Geschenk? Ich konnte nicht aufhören, zu lesen. Wie stark kann Hoffnung sein?
Und auch wenn das Thema hochsensibel sowie drastisch ist, hätte ich mir an mancher Stelle etwas weniger Wiederholungen gewünscht. Die Wirkung der geäußerten Gedanken der Protagonisten wäre für mich nicht weniger stark gewesen.
Der einfache und flüssige Schreibstil läßt auch Raum für jüngere Leser, im Verständnis.
Es erzählt von einem wunderschönen Krakau und beleuchtet den Kontrast dazu, während der Besetzung durch die Deutschen im 2. Weltkrieg für die dort lebenden Menschen.
Wem konnte man trauen und woran sich gewöhnen? Es wird berichtet aus zweierlei Sichten und ohne Wertung.
Kontemplativ wirkt es nach.
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
Whoa. What a devastating read! A dystopia in the darkest sense of the word - without a happy ending whatsoever (that's how I interpret it at least).
A must-read classic.

You'll never think of rats the same way again!
Tolstois weltberühmter Roman ist der ideale Einstieg in die klassische russische Literatur. Denn sowohl der Stil als auch die Themen, die hier verhandelt werden, bleiben bis heute aktuell. Tolstoi schafft es dabei meisterhaft von der Emanzipation der Frau, dem Leben in der Großstadt und auf dem Land und dem Entkommen aus gesellschaftlichen Zwängen zu erzählen. Entdecken Sie eine der berühmtesten und größten Frauencharaktere der Literaturgeschichte in einer sehr gelungenen neuen Übersetzung von Rosemarie Tietze.
Die Bücher, die Benjamin Lacombe illustriert sind Meisterwerke. Anders kann man es nicht sagen. Er versteht es, Geschichten in so zauberhafte und gleichzeitig düstere Gewänder zu kleiden, dass man aus dem Staunen nicht mehr herauskommt. Auch "Alice im Wunderland", das schon so oft und so unterschiedlich in Szene gesetzt wurde, erscheint unter seiner Feder noch einmal neu und unglaublich originell. Ein Muss für alle Fans besonderer Illustrationen ab 9.
Robert Louis Stevenson schrieb "Die Schatzinsel" für seinen Sohn, dem er oft Piratengeschichten erzählte und sie dann mit ihm nachspielte. Trotzdem ist die Schatzinsel kein Kinderbuch sondern besticht mit düster atmosphärischen Szenen, die geradezu aus einem Film stammen könnten. Einer meiner absoluten Lieblingsromane. Meisterhaft geschrieben und ein Lesespaß für alle Altersgruppen!
Auch wenn ich Zweigs Sprache bisweilen als etwas schwulstig und altertümlich empfinde und die Miniaturen ein gewisses Maß an Geschichtswissen voraussetzen, haben mich viele der Handlungen gepackt. Besonders Scotts dramatische Südpolexpedition war fast unerträglich spannend.
Der ganz besondere Reiz dieses Buches ist, dass es sich um wahre Begebenheiten handelt und somit Geschichte lebendig werden lässt. Als Leser lernt man unter anderem Händel, Goethe und Tolstoi privat kennen und hat das Gefühl, mit ihnen in einem Raum zu sitzen.
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
Auch wenn ich Zweigs Sprache bisweilen als etwas schwulstig und altertümlich empfinde und die Miniaturen ein gewisses Maß an Geschichtswissen voraussetzen, haben mich viele der Handlungen gepackt. Besonders Scotts dramatische Südpolexpedition war fast unerträglich spannend.
Der ganz besondere Reiz dieses Buches ist, dass es sich um wahre Begebenheiten handelt und somit Geschichte lebendig werden lässt. Als Leser lernt man unter anderem Händel, Goethe und Tolstoi privat kennen und hat das Gefühl, mit ihnen in einem Raum zu sitzen.
A short and comparatively easy-to-read British classic from 1886 about the duality of human nature. Stevenson's linguistic eloquence is a pleasure to consume!
A short and comparatively easy-to-read British classic from 1886 about the duality of human nature. Stephenson's linguistic eloquence is a pleasure to consume!
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
In diesem französischen Klassiker versucht die Hauptfigur Emma sich aus den engen Fesseln der französischen Gesellschaft zu befreien und ein selbstbestimmtes, glückliches Leben zu führen. Flaubert gibt wie niemand vor ihm jeder Figur ihre eigene Sprache und ihren eigenen Ausdruck. Bewundert von seinen Zeitgenossen und Nachfolgern wie Sartre und Perec liegt hier einer der ersten realistischen Romane der Weltliteratur in der preisgekrönten Übersetzung von Elisabeth Edl vor. Inklusive sehr aufschlussreichen Fußnoten und Kommentaren der Übersetzerin über die Entstehung des Werks.

Author

Subjects