Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Psychoanalytic Psychotherapy

A Practitioner's Guide
E-bookPDFAdobe DRM [Hard-DRM] / PDFE-book
EUR64,99

Product description

Addressing the art and science of psychodynamic treatment, Nancy McWilliams distills the essential principles of clinical practice, including effective listening and talking; transference and countertransference; emotional safety; and an empathic, attuned attitude toward the patient. The book describes the values, assumptions, and clinical and research findings that guide the psychoanalytic enterprise, and shows how to integrate elements of other theoretical perspectives. It discusses the phases of treatment and covers such neglected topics as educating the client about the therapeutic process, handling complex challenges to boundaries, and attending to self-care. Presenting complex information in personal, nontechnical language enriched by in-depth clinical vignettes, this is an essential psychoanalytic work and training text for therapists.
Read more

Details

Additional ISBN/GTIN9781462531189
Product TypeE-book
BindingE-book
FormatPDF
FormatReflowable
Publishing date18/03/2004
LanguageEnglish
File size2069072 Bytes
Article no.11987811
CatalogsVC
Data source no.4335618
Product groupBU535
More details

Ratings

Recommendations for similar products

Dussmann verkauft Kultur und begreift sich als Kultur, muss sich somit jedoch auch Kulturkritik stellen. Eine der einflussreichsten kulturtheoretischen und kulturkritischen Schriften verfasste Sigmund Freud bereits im Jahr 1930. Die Arbeit gehört sicherlich mit zu seinen wichtigsten Werken. Wer wissen möchte was (nach Freud) Kultur mit Unlust zu tun hat und welchen Preis wir für kultureller Fortschritt zahlen, der sollte dieses Buch ganz oben auf den eigenen Lesestapel legen.
Dussmann verkauft Kultur und begreift sich als Kultur, muss sich somit jedoch auch Kulturkritik stellen. Eine der einflussreichsten kulturtheoretischen und kulturkritischen Schriften verfasste Sigmund Freud bereits im Jahr 1930. Die Arbeit gehört sicherlich mit zu seinen wichtigsten Werken. Wer wissen möchte was (nach Freud) Kultur mit Unlust zu tun hat und welchen Preis wir für kultureller Fortschritt zahlen, der sollte dieses Buch ganz oben auf den eigenen Lesestapel legen.
Dussmann verkauft Kultur und begreift sich als Kultur, muss sich somit jedoch auch Kulturkritik stellen. Eine der einflussreichsten kulturtheoretischen und kulturkritischen Schriften verfasste Sigmund Freud bereits im Jahr 1930. Die Arbeit gehört sicherlich mit zu seinen wichtigsten Werken. Wer wissen möchte was (nach Freud) Kultur mit Unlust zu tun hat und welchen Preis wir für kultureller Fortschritt zahlen, der sollte dieses Buch ganz oben auf den eigenen Lesestapel legen.

Author

Nancy McWilliams, PhD, ABPP, teaches psychoanalytic theory and therapy at the Graduate School of Applied and Professional Psychology at Rutgers--The State University of New Jersey. A 1978 graduate of the National Psychological Association for Psychoanalysis, she also teaches at the Institute for Psychoanalysis and Psychotherapy of New Jersey, the National Training Program in Contemporary Psychotherapy, the Psychoanalytic Institute of Northern California, and the Minnesota Institute for Contemporary Psychoanalytic Studies. She has lectured throughout the United States and in Canada, Mexico, Russia, Sweden, Greece, Turkey, Australia, and New Zealand. Dr. McWilliams has a private practice in psychoanalysis, psychodynamic therapy, and supervision in Flemington, New Jersey. She is the author of Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process and Psychoanalytic Case Formulation, as well as articles and book chapters on personality, psychopathology, psychotherapy, altruism, sexuality, and gender.

Subjects