Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Talente

Die Kunstgeschichte des 20. Jahrhunderts
by
Scheffler, KarlSlevogt, MaxIllustrationsLiebermann, MaxIllustrationsThoma, HansIllustrationsvon Hildebrand, AdolfIllustrationsKlinger, MaxIllustrationsCorinth, LouisIllustrationsvon Kalckreuth, Graf LeopoldIllustrations
E-bookEPUBDigital Watermark [Social-DRM]E-book
EUR1,99

Product description

In diesem Buch finden Sie eine Beschreibung der berühmtesten Künstler des 20. Jahrhunderts, ihrer Werke und ihres kreativen Weges. Dies ist eine Sammlung von Aufsätzen, die zuerst in der Zeitschrift Kunst und Künstler veröffentlicht wurde:Max LiebermannHans ThomaAdolf von HildebrandMax KlingerLouis CorinthGraf Leopold von KalckreuthMax SlevogtErnst BarlachWaldemar RöslerHans MeidDer moderne KolorismusHans PurrmannRudolf GroßmannErnst Ludwig KirchnerMax PechsteinErich HeckelOskar KokoschkaKarl WalserFerdinand HodlerFerdinand HodlerEdvard MunchJulius Pascin
Read more

Details

Additional ISBN/GTIN4066338121653
Product TypeE-book
BindingE-book
FormatEPUB
FormatReflowable
Publishere-artnow
Publication townPrague
Publication countryCzechia
Publishing date24/02/2022
LanguageGerman
File size6908437 Bytes
Article no.11523426
CatalogsVC
Data source no.3940122
Product groupBU583
More details

Ratings

Recommendations for similar products

Between Albrecht Dürer, whales, Thomas Mann, the atom bomb, David Bowie and all the many things contained in this magnificent book, Philip Hoare gives you the feeling that everything in our world might actually be connected if we just take a close enough look at it. I would call this a work of incidental opulence; its network of purposefully aligned but seemingly random anecdotes, facts and occurrences pulls you in like the sea (literally). Beautifully crafted sentences are dropped lavishly here and there as if they were not a big deal; blink and you'll miss them. And if Hoare's writing reminds you at times of the prose of WG Sebald, then not even that would be a coincidence: Apparently, Sebald came up to him at his own book signing, asking Hoare politely if he was okay with Sebald stealing some of his ideas. I think I will get back to this and admire it for years to come.

Author

Scheffler, KarlSlevogt, MaxIllustrationsLiebermann, MaxIllustrationsThoma, HansIllustrationsvon Hildebrand, AdolfIllustrationsKlinger, MaxIllustrationsCorinth, LouisIllustrationsvon Kalckreuth, Graf LeopoldIllustrationsBarlach, ErnstIllustrationsRösler, WaldemarIllustrationsKirchner, Ernst LudwigIllustrationsWalser, KarlIllustrationsHodler, FerdinandIllustrationsMunch, EdvardIllustrationsPascin, JuliusIllustrations
Karl Scheffler (1869 - 1951) war ein deutscher Kunstkritiker und Publizist. Scheffler wurde seit 1902 zu einem der leidenschaftlichsten Verteidiger des deutschen Impressionismus und seines Protagonisten Max Liebermann, über den er 1906 auch eine erfolgreiche Monographie vorlegte. 1906 veröffentlichte Scheffler mit dem Buch "Der Deutsche und seine Kunst" sein bis dahin kämpferischstes Plädoyer für den Impressionismus als maßgeblicher Richtung der modernen Kunst. Mit Beginn des Zweiten Weltkriegs zog Scheffler sich nach Überlingen am Bodensee zurück. 1948 verlieh ihm auch die Technische Hochschule Stuttgart die Ehrendoktorwürde. Schefflers Schriften werden im Zusammenhang mit der Geschichte der Berliner Sezession bis heute häufig zitiert.

More products from Scheffler, Karl

Subjects