ATTENTION: Maintenance still active in the background for approx. 8 minutes. Items that are added to the basket/notepad are only visible once maintenance is complete.
Notepad
The notepad is empty.
The basket is empty.
Free shipping possible
Free shipping possible
Please wait - the print view of the page is being prepared.
The print dialogue opens as soon as the page has been completely loaded.
If the print preview is incomplete, please close it and select "Print again".

Product description

In Edmond Rostand's classic play 'L'Aiglon,' readers are transported to the last days of Napoleon Bonaparte's only son, the Duke of Reichstadt. Rostand's eloquent verse and vivid characterizations bring to life the struggles of the young prince as he grapples with his identity and desire for glory in the shadow of his father's legacy. The play is a masterpiece of French romanticism, with themes of love, honor, and sacrifice woven throughout the narrative. Through lyrical dialogues and poignant soliloquies, Rostand explores the complexities of power, duty, and personal ambition. Edmond Rostand, known for his poetic language and romantic themes, was inspired to write 'L'Aiglon' by the tragic story of Napoleon's son. Rostand's deep understanding of French history and his ability to imbue his characters with depth and emotion make this play a timeless classic. His poetic style and historical accuracy set him apart as a literary genius of his time. I highly recommend 'L'Aiglon' to readers who appreciate beautifully written plays that delve into the human condition and historical events. Rostand's masterful storytelling and profound insights make this play a must-read for anyone interested in French literature and historical drama.
Read more

Details

Additional ISBN/GTIN8596547168508
Product TypeE-book
BindingE-book
FormatEPUB
FormatReflowable
PublisherDigiCat
Publication townPrague
Publication countryCzechia
Publishing date10/08/2022
LanguageEnglish
File size817717 Bytes
Article no.11158510
CatalogsVC
Data source no.3692914
Product groupBU152
More details

Ratings

Recommendations for similar products

Was passiert, wenn ein 78-jähriger Mann nach dem Tode seiner Frau nicht mehr leben möchte? Der Mann ist weder krank noch depressiv, sondern einfach lebensmüde - er hat keine Freude mehr an seinem Leben.
Soll ein Arzt ihm dabei helfen und ihm ein Medikament, das ihn tötet, verschreiben? Oder soll der Arzt das ablehnen und damit riskieren, dass der Mann vom Balkon springt? Dieses birgt wiederum die Gefahr, dass der Suizid misslingt und der Patient paralysiert zurückbleibt.
Darf man selbst über sein Leben bestimmen?

GOTT
Ferdinand von Schirach
Ein Theaterstück

Der Ethikrat kommt zusammen und soll klären, ob Herr Gärtner mithilfe seiner Ärztin Suizid begehen darf.
Anwesend ist die Ärztin des Betroffenen, sein Rechtsanwalt, eine Rechtssachverständige sowie ein medizinischer und ein theologischer Sachverständiger.
Argumente dafür und dagegen werden aufgeführt, am Ende soll das Publikum entscheiden, ob Herr Gärtner das Medikament bekommt oder nicht.

Wie immer lässt Ferdinand von Schirach mich zum Fähnchen im Wind werden. In dem einen Moment denke ich: Na klar darf er über sein Leben entscheiden! Doch in der nächsten Sekunde kippe ich schon wieder um, genau in dem Moment, wo eine Frau sterben will, weil sie vor sechs Jahren, mit 25, bei einem Unfall ein Kind totgefahren hat. Sie konnte nichts dafür. Alle haben mir verziehen, aber ich selbst kann mir nicht verzeihen. (S. 106) Nein, natürlich darf diese Frau sich nicht umbringen!
Ferdinand von Schirach ist ein Meister der Erzählkunst, man wird in die Geschichte eingesogen und kann sich dem sensiblen und hochemotionalen Thema nicht entziehen.
Ein wunderbares Buch zum Diskutieren, hervorragend auch für die Oberstufe im Ethikunterricht geeignet.
Ein schmales Buch, das schnell gelesen ist und lange nachwirken wird.

Am Ende bleibt die Frage: Darf man Gott spielen?
5/ 5
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
Will man die großen amerikanischen Dramen der 50er Jahre kennenlernen, führt wohl kein Weg an Tennessee Williams vorbei. 1955 entstand Cat on a Hot Tin Roof und brachte einen Broadway Erfolg und einen weiteren Pulitzerpreis für den Autor. Wir lernen die Familie Pollitt kennen, wohlhabende Baumwollplantagenbesitzer. Zu Hauptfiguren stilisieren sich von Beginn an Maggie the Cat und Brick (der verletzte ehemalige Football-Spieler), seit Jahren verheiratet, kinderlos und schon seit einiger Zeit nicht mehr glücklich. Daneben steht das kinderreiche Paar Mae und Gooper, die versuchen Big Mama und Big Daddy zu gefallen. Der tieferliegende Konflikt wird nach und nach aus den langen Dialogen herausgeschält und überraschte beim Lesen doch stark. Manche Themen erwartet man vielleicht nicht in solch psychologisch-biographischen Stücken. Darüber hinaus fliehen die Figuren in Alkohlismus & Einsamkeit (Brick) oder finden sich auf dem heißen Blechdach wieder (Maggie), von dem es aus eigentlich nur einen Weg gibt. Das Drama entfaltet Stück für Stück die kommunikativen und gesellschaftlichen Probleme, die alle Figuren miteinander verbinden. Tennessee Williams zeichnet dabei höchst verständnisvoll zarte, sanfte Figuren, die an den scharfen Kanten der sie umgebenden Welt versehrt werden. Großartig eingesetzte Regieanweisungen unterstreichen die Stimmung des Werkes bis zum Schluss. Hier freue ich mich auf einen baldigen Theaterbesuch!

Author

Edmond Rostand was a celebrated French playwright, born on April 1, 1868, in Marseille, France, to a distinguished and cultured Provençal family. His literary work is often remembered for its poetic fervor, romanticism, and bold theatricality. Rostand's enduring fame is significantly centered on his play 'Cyrano de Bergerac' (1897), a sweeping romantic drama that combines witty wordplay with gallant idealism and unrequited love, considered a classic in the world of theatre. 'L'Aiglon' (1900) is another notable contribution by Rostand, which is a historical verse drama that portrays the tragic life of Napoleon II (the Duke of Reichstadt). The play enacts the struggle of the duke as he deals with his illustrious heritage and his own political impotence within the confines of the Austrian court. Known for his intricate use of rhyme and meter, Rostand specialized in crafting heroic and poignant characters, often tackling themes of glory, honor, and passion. His works resonate a deep emotional chord among audiences, coupling a nostalgic allure for history and heroism with an exquisite manipulation of language. Rostand was elected to the Académie Française in 1901, reflecting his significant contribution to French literature. He passed away on December 2, 1918, in Paris, but his literary legacy endures, influencing theatre aficionados and contributing to cultural heritage. Rostand's eloquence and dramatic flair continue to captivate the hearts of readers and theatre-goers alike.

Subjects