Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Late Star Trek
ISBN/GTIN

Late Star Trek

The Final Frontier in the Franchise Era
TaschenbuchKartoniert, Paperback
EUR23,50

Produktbeschreibung

How Star Trek's twenty-first-century reinventions illuminate the unique challenges and opportunities of franchise-style corporate storytelling

Late Star Trek explores the beloved science fiction franchise's repeated attempts to reinvent itself after the end of its 1990s golden age. Beginning with the prequel series Enterprise, Adam Kotsko analyzes the wealth of content set within Star Trek's sprawling continuity-including authorized books, the three J. J. Abrams "Kelvin Timeline" films, and the streaming series Discovery, Picard, Lower Decks, Prodigy, and Strange New Worlds-as well as fan discourse, to reflect on the perils and promise of the franchise as a unique form of storytelling.

Significantly including the licensed novels and comic books that fill out the Star Trek universe for its fans, Kotsko brings the multiple productions of the early twenty-first century together as a unified whole rather than analyzing them in their current stratified view. He argues that the variety of styles and approaches in this tumultuous era of Star Trek history provides the perfect opportunity to reflect on the nature of the franchise storyworlds that now dominate popular culture. By taking the spin-offs and tie-ins seriously as creative attempts to tell a new story within an established universe, Late Star Trek highlights creative triumphs as well as the tendency for franchise faithfulness to get in the way of creating engaging characters and ideas.

Arguing forcefully against the prevailing consensus that franchises are a sign of cultural decay, Kotsko contends that the Star Trek universe exemplifies an approach to storytelling that has been perennial across cultures. Instead, he finds that what limits creativity within franchises is not their reliance on the familiar but their status as modern myths held not as common cultural heritage but rather owned as corporate intellectual property.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-1-5179-1910-8
ProduktartTaschenbuch
EinbandKartoniert, Paperback
FormatTrade Paperback (USA)
Erscheinungsdatum25.03.2025
SpracheEnglisch
MasseBreite 152 mm, Höhe 203 mm, Dicke 13 mm
Gewicht367 g
Artikel-Nr.29278865
KatalogLibri
Datenquelle-Nr.A49558572
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Used from many high-class musical theatre universities around the world, this book is a must-have for every musical theatre student, actor, or those who are planning to pursue a career in musical theatre. With a variety of exercises, and detailed compact units for: character development, acting through song, musical interpretation, historical context, and working in the industry - this book offers everything you have ever looked for. This guide bundles the knowledge of several acting theories, and supports you on the best possible way.
Ein visionäres, klangvolles und zudem gut verständliches Theaterstückt bringt der jungen Lorraine Hansberry im Jahre 1959 den Erfolg am Broadway, als 1. Woman of Color. Ihr wichtigstes Werk, das James Baldwin als eine der realistischsten Abbildungen einer schwarzen Familie in den USA bezeichnet hat, dreht sich rundum die Youngers. Eine fast gewöhnliche Familie, in der nun ein Check über 10,000 $ erwartet wird, an die jede:r einen materiellen oder freiheitlichen Wunsch knüpft. Alle Familienmitglieder sind denkbar unterschiedlich gesinnt, man jagt den Träumen nach, fühlt sich aber vom Leben enttäuscht, ausgelaugt und abgehängt. Die winzige Wohnung ist für 5 Personen nicht geeignet, die Generationen, Eheleute und Geschwister reiben sich aneinander auf und kommen zu keinem Kompromiss. Missverständnisse, Identitätsfragen und den Kampf gegen schwelenden Rassismus lesen wir aus allen Szenen heraus, die perfekt aufeinander abgestimmt sind. Gerade Walter Lee in seiner Verzweiflung erinnerte mich stark an Willy Loman aus "Tod eines Handlungsreisenden" von Arthur Miller, das 10 Jahre zuvor entstand. Hansberry reiht sich mühelos in die großen amerikanischen Dramatiker:innen ihrer Zeit ein.

Autor/in

Schlagworte