ACHTUNG: Wartung im Hintergrund noch ca. 8 Minuten aktiv. Artikel, die zu Warenkorb/Merkliste hinzugefügt werden, sind erst nach Abschluss der Wartung sichtbar.
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Across the Great Divide
ISBN/GTIN

Across the Great Divide

Bridging the Gap Between Understanding of Toddlers' and Older Children's Thinking
TaschenbuchKartoniert, Paperback
EUR69,00

Produktbeschreibung

Research on very young children's cognitive development differs greatly from research on cognitive development in older children. The differences include the questions asked, the methods used, the measure employed to provide evidence, and the level of detail at which children's knowledge is represented. The approaches have been so different that it creates the impression that infants' and toddlers' thinking differs qualitatively from that of pre-schoolers and other children. This monograph presents a detailed study of toddlers' problem solving and learning, using microgenetic methods and analyses that have been used with older children. The conclusion is that the gap can be bridged and that theories, methods, measures, and representations of knowledge typically used with older children can improve our understanding of toddlers' problem solving and learning as well.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-0-631-22153-1
ProduktartTaschenbuch
EinbandKartoniert, Paperback
FormatTrade Paperback (USA)
VerlagWiley
Erscheinungsdatum08.06.2000
SpracheEnglisch
MasseBreite 153 mm, Höhe 228 mm, Dicke 8 mm
Gewicht163 g
Artikel-Nr.18217523
KatalogLibri
Datenquelle-Nr.A2023618
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Was macht den Menschen zum Menschen? Der Verhaltensforscher Michael Tomasello, einer der weltweit angesehensten Experten zum Thema, schlägt eine Brücke zwischen Entwicklungspsychologie und Evolutionärer Anthropologie. Was uns einzigartig macht, sind nicht nur unsere Gene, sondern zu einem großen Teil auch unsere kulturelle Erfahrung und die Erfahrung sozialer Interaktion. Das Bewusstsein miteinander geteilter Intentionen sieht er als wichtigsten Schlüssel zum Verständnis der Natur des Menschen, zum Verständnis unserer Gewordenheit. Klingt kompliziert, ist es aber nicht. Für wissenschaftlich interessierte Laien ebenso zu empfehlen wie für Fachleute.
"The hungry judges soon the sentence sign,
And wretches hang that jury-men may dine;" so goes one of the couplets in Alexander Pope's "The Rape of the Lock" - a satirical, cynical critique of British 18th century society. The message behind this couplet is however more or less exactly what the three authors of "Noise" (if I type their names out, my character count will be shot) look at from a more scientific, less cynical standpoint. Why is that judges are more generous with sentences when their stomachs are full? Or when their football team has recently won a game? Why indeed is there such disparity between sentences/insurance quotes/grading between apparently similar cases. What the authors zone in on is the background "noise" that make our decisions and judgements less rational and measurable than we might assume. With not only an excellent explanation of the problem but also tips on how to avoid it, this is an extremely worthwhile book to examine one's own decision making skills

Autor/in

Zhe Chen and Robert S. Siegler are the authors of Across the Great Divide: Bridging the Gap Between Understanding of Toddlers' and Older Children's Thinking, published by Wiley.

Schlagworte