Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
The Columbia History of the British Novel
ISBN/GTIN

The Columbia History of the British Novel

BuchGebunden
EUR140,00

Produktbeschreibung

What do Pamela, Shamela, and Evelina have in common? Who is Coningsby? Where is The Moonstone? When does one need A Room of One's Own? Why is it that Oranges Are Not the Only Fruit? And just how good is the British novel? These are just a few of the questions answered in The Columbia History of the British Novel. John Richetti's comprehensive history takes us from the birth of the novel in the eighteenth century through its social and culture-conscious growing pains in the nineteenth century to its angst-ridden maturity in the twentieth century. Concise, cohesive, and complementary to any collection of must-read classics, The Columbia History of the British Novel challenges and enlightens us by examining canonical writers as well as women and postcolonial novelists. Discover the origins of the novel in the "scandalous" books of Aphra Behn, Eliza Haywood, and Delarivier Manley and follow its development through Samuel Richardson, Henry Fielding, and Laurence Sterne against the backdrop of the novel's meteoric rise in the 1700s. Follow Frances Burney and the rise of the woman novelist, and the gothic novel as invented by Horace Walpole and perfected by Mary Shelley and Matthew Lewis. Remember remarkable reunions in Jane Austen; the bond between chivalry, Waverley, and Sir Walter Scott; the Brontes, Amelia Opie, Maria Edgeworth, and the tradition of Romantic women's fiction; Charles Dickens and the professionalization of literature; George Eliot and the novel of ideas; and Wilkie Collins and the sensation mania of the 1860s. Continue through the nineteenth century with the "Condition of England" novels of Benjamin Disraeli and Elizabeth Gaskell, Hardy's tales of class and sexualdifference, and Anglo-Indian perspectives on the empire from Rudyard Kipling and Philip Meadows Taylor. Enter the twentieth century and examine the modern novel with Joseph Conrad, James Joyce, and Virginia Woolf. Then trace the anti-modernist movement with Kingsley Amis, C. P. Snow, and Angus Wilson and, finally, keep up with contemporaries - Doris Lessing, A. S. Byatt, Anita Brookner, Julian Barnes, Kazuo Ishiguro, and Jeanette Winterson. The Columbia History of the British Novel lets us do all these things as it presents literary critics: Toni Bowers on early amatory fiction; James Thompson on Jane Austen; Ina Ferris on William Thackeray; David Trotter on Arnold Bennett, George Moore, and George Gissing; Michael Gorra on colonial and postcolonial novels from Rudyard Kipling to Salman Rushdie; Michael Seidel on James Joyce; and Carol McGuirk on postwar feminisms from Margaret Drabble to Angela Carter. The Columbia History of the British Novel examines classics in light of the critical theories of Bakhtin, Lukacs, and Foucault, among others, as well as a panoply of such subgenres as picaresque fiction, adventures, travelogues, utopian and dystopian prose, historical romances, detective novels, sentimental novels, and the Bildungsroman. This superb history also includes brief biographies of novelists discussed and lists of further reading.
Weiterlesen

Details

ISBN/GTIN978-0-231-07858-0
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum19.05.1994
SpracheEnglisch
MasseBreite 173 mm, Höhe 243 mm, Dicke 52 mm
Gewicht1601 g
Artikel-Nr.28988039
KatalogLibri
Datenquelle-Nr.A784179
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Dieser wunderbare, mit vierundzwanzig Beiträgen bestückte Sammelband verschafft schreibenden Frauen ein Gehör. Er lässt sie von Balanceakten zwischen Brotjob und festen Schreibzeiten, Kinderbetreuung und Lesereisen, Existenzängsten und Buchverträgen berichten und wirft Fragen auf, die sich mit Parametern schriftstellerischer und kultureller Identität beschäftigen: Was bedeutet Schreiben in der Zweit- anstelle der Muttersprache? Welche Kämpfe müssen geschichtenerzählende Frauen in der realen Welt und welche auf dem Papier austragen? Die Einblicke in den Schreibtischalltag dieser versammelten Autorinnengrößen sind erhellend und ehrlich, ihre Schilderungen von struktureller Benachteiligung im Literaturbetrieb lösen eine solidarische Mit-Wut aus, auf die einzulassen es sich lohnt.
Da hat sich der "Literaturforscher" Michael Maar echt was vorgenommen - Ein Schreibworkshop mit den ganz Großen der Weltliteratur. Was ist das Geheimnis guten Stils, wer ist ein "guter Autor"? Keine Literaturgeschichte, einen Roman über Romane wollte er schreiben. Das Ergebnis ist ein Hochgenuß (sicher ganz schlechter Stil, dieses Wort). Ironisch, humorvoll, klug und kenntnisreich werden die Klassiker von Fontane bis Herta Müller, Doderer, Seghers und Proust auf stilistische Phrasendrescherei und literarische Mittelchen abgeklopft. Spoiler: Mann, Kafka, Doderer und Clemens Setz werden erwartungsgemäß gefeiert, während Handke und Jelinek nicht einmal erwähnt werden. Andererseits lobt er Hildegard Knef. Erfreulicherweise gibt es ausgiebige Zitate, Maar vermeidet schnöde Geschmacksurteile, stattdessen untersucht er die Bausteine der Sprache.

Man trifft auf Autoren und Autorinnen, die man immer wieder und einige, die man nie wieder lesen möchte. Dieses Buch hilft bei der Begründung.
Vielleicht die bizarrste Neuerscheinung dieses Frühjahrs. Erich Fried, viel gelesener Dichter und eine Ikone der Friedensbewegung pflegte in den Achtzigern eine intensive "Brieffreundschaft" mit Michael Kühnen, dem bekanntesten Neonazi und Holocaustleugner seiner Zeit. Der Kontakt entstand nach einem geplatzten gemeinsamen Talkshow-Auftritt. Fried suchte den Dialog, wollte überzeugen. Kühnen wollte das Gesprächsangebot eines berühmten jüdischen Dichters schon aus Gründen der Publicity nicht ausschlagen und zeigte sich offen. Fried hielt Kühnen für intelligent und geistig beweglich und hatte den festen Willen, ihn wenigstens davon zu überzeugen, dass es den Holocaust gegeben hat. Das ist ihm nicht gelungen. Erstaunlich ist der gegenseitige Respekt und durchaus freundliche Ton der Briefe. Das mag man naiv nennen oder als Ausdruck von Frieds Humanität empfinden, es ist jedoch streckenweise nur schwer erträglich.

Trotzdem ein wichtiges und lesenswertes Zeitdokument. Verstörend.
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.

Autor/in

Edited by John Richetti, John Bender, Deirdre David, and Michael Seidel