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Anatomie der Träume

Roman
E-BookEPUBDigital Watermark [Social-DRM]E-Book
EUR19,99

Produktbeschreibung

Der Dramaturg Konrad Pinetti soll den Roman der Autorin Irene Augustin "Das Jahrhundert der Seele" für das Wiener Publikumstheater dramatisieren. Im Zuge seiner Arbeit beschäftigt sich Pinetti mit den Beziehungen zwischen großen Persönlichkeiten des 20. Jahrhunderts wie Sigmund Freud, Gustav Mahler und seiner Alma, André Breton, Luis Buñuel und Arthur Rimbaud. Anfangs hält er es noch für unmöglich, dieses umfassende Werk für die Bühne zu adaptieren. Doch schon bald schlagen ihn das Buch und die charmante Autorin mehr und mehr in Bann. Um Irene zu beeindrucken, taucht er immer tiefer in die künstlerische Welt des beginnenden 20. Jahrhunderts ein und lernt die Psychoanalyse und ihre Wirkung auf Dichter und Künstler kennen und schätzen.
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Details

Weitere ISBN/GTIN9783709938225
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatEPUB
FormatFormat mit automatischem Seitenumbruch (reflowable)
ErscheinungsortInnsbruck
ErscheinungslandÖsterreich
Erscheinungsdatum20.12.2017
SpracheDeutsch
Dateigrösse4496322 Bytes
Artikel-Nr.11118403
KatalogVC
Datenquelle-Nr.3668641
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Bewertungen

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Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
Jane Austen is a writer ruined by TV adaptation (before you all start writing letters, I know there are good ones). Despite two centuries of inclusion in the canon, there are still many (and I am afraid they are mostly men) who dismiss her as 'frivolous', 'saccharine' or 'unserious'. This means it is only worth continuing to discuss Austen with people if they either don't use any of the aforementioned adjectives or if, by the latter, they mean, she is one of the funniest writers in English (full stop). If you don't know this already, the first page of 'Persuasion' will convince you, and then her biting, satirical commentary on Georgian society will show you that far from reverently writing about it out of admiration, she irreverently lambasts it and its eccentric snobbish hierarchy (people who write her off will probably say John Oliver likes Trump because both wear suits). If you don't believe me (and even if you do), read her (and start with 'Persuasion') before you watch her.
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Autor/in

Wilfried Steiner, geboren 1960 in Linz, studierte Germanistik, Anglistik und Amerikanistik. Seit 1977 publiziert er in verschiedenen Literaturzeitschriften und veröffentlichte mehrere Romane, u.âa. "Der Weg nach Xanadu" (2003) und "Bacons Finsternis" (2010). Im Linzer Posthof ist er seit 1999 künstlerischer Leiter der Bereiche Tanz, Theater, Kleinkunst und Literatur. Für sein literarisches Werk erhielt Wilfried Steiner zahlreiche Auszeichnungen, zuletzt 2016 den Floriana Literaturpreis für einen Auszug aus seinem Roman "Der Trost der Rache", der 2017 bei Haymon erscheint.

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