Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Developing the Virtues
ISBN/GTIN

Developing the Virtues

E-BookPDFDRM AdobeE-Book
EUR93,49

Produktbeschreibung

Ethicists and psychologists have become increasingly interested in the development of virtue in recent years, approaching the topic from the perspectives of virtue ethics and developmental psychology respectively. Such interest in virtue development has spread beyond academia, as teachers and parents have increasingly striven to cultivate virtue as part of education and child-rearing.Looking at these parallel trends in the study and practice of virtue development, the essays in this volume explore such questions as: How can philosophical work on virtue development inform psychological work on it, and vice versa? How should we understand virtue as a dimension of human personality? What is the developmental foundation of virtue? What are the evolutionary aspects of virtue and its development? How is virtue fostered? How is virtue exemplified in behavior and action? How is our conception of virtue influenced by context and by developmental and social experiences? What are the tensions, impediments and prospects for an integrative field of virtue study? Rather than centering on each discipline, the essays in this volume are organized around themes and engage each other in a broader dialogue. The volume begins with an introductory essay from the editors that explains the full range of philosophical and empirical issues that have surrounded the notion of virtue in recent years.
Weiterlesen

Details

Weitere ISBN/GTIN9780190271473
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatPDF
Format HinweisDRM Adobe
FormatE107
Erscheinungsdatum18.08.2016
SpracheEnglisch
Dateigrösse19104 Kbytes
Artikel-Nr.8225934
KatalogVC
Datenquelle-Nr.1546308
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

Der koreanisch-deutsche Philosoph Byung-Chul Han fragt sich in seinem neuen Buch "Undinge", was die ständig auf uns einprasselnden Nachrichten und die Informationsflut mit uns als Individuen und als Gesellschaft machen. Seine These: Ab einem bestimmten Punkt sind Informationen nicht informativ, sondern deformativ. Spannende Fragestellungen und Antworten auf die Umbrüche unserer Zeit, wenn auch für meinen Geschmack etwas zu pessimistisch. Lesenswert ist es allemal!
Das Feuilleton ging auf die Knie vor der Neuübersetzung des "Handorakels". Die letzte Übersetzung stammte von Arthur Schopenhauer aus dem Jahr 1832. Der Romanist Hans Ulrich Gumbrecht versuchte sich nun an einer zeitgemäßeren Sprache und erleichtert den Erkenntnisgewinn zusätzlich durch kluge Kommentare.
"Handorakel und Kunst der Weltklugheit" entstand vor 350 Jahren und wurde so etwas wie die Großmutter der Ratgeberliteratur. Der spanische Philosoph, Prediger, Moraltheologe und Hochschullehrer Balthasar Gracian beschreibt in 300 Aphorismen, wie man Erfolg im Leben und am Hofe hat. Diese Aphorismen waren nicht nur im 17. Jahrhundert eine intellektuelle Herausforderung. Er empfahl z. B. kühle Distanz und wurde zu einer viel zitierten Quelle in Coachingseminaren für Führungskräfte. Aber dieses Buch ist weitaus vielschichtiger als eine Anleitung zur beruflichen Selbstoptimierung und weitaus moderner als ein Dokument abgesunkenen Kulturguts. Scharfsinnig auch heute noch.

Autor/in

Julia Annas is Regents Professor in Philosophy at the University of Arizona, having also taught at Oxford. She was the founding editor of Oxford Studies in Ancient Philosophy, and is a member of the American Academy of Arts and Sciences and the American Philosophical Society. Darcia Narvaez is Professor of Psychology at the University of Notre Dame. She brings evolutionary theory, neurobiology and positive psychology to considerations of wellbeing, morality and wisdom across the lifespan, including early life, childhood and adulthood and in multiple contexts (parenting, schooling). Nancy E. Snow is Professor and Director of the Institute for the Study of Human Flourishing at the University of Oklahoma. With Darcia Narvaez, she is the co-director of the three-year project, ?The Self, Motivation, and Virtue,? funded by $2.6 million from the Templeton Religion Trust. She is the author of over thirty papers and one monograph, and has edited or co-edited five volumes.