Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Cognitive Therapy and Dreams

E-BookPDFAdobe DRM [Hard-DRM]E-Book
EUR72,99

Produktbeschreibung

Expanded from a special issue of the Journal of Cognitive Psychotherapy, this volume contains some of the most interesting and promising work on dreams coming from therapists and researchers working at the crossroads of cognitive therapy and other systemsófrom a reprint of Beck's only article on cognition and dreams to the influence of modern neurobiology on the use of dreams in cognitive therapy.

These chapters provide a meta-theory of drams that is unique to the cognitive perspective. As such, they begin the process of generating a comprehensive cognitive model of dream work that includes cognitive, affective, physical and behavioral features from which future research and clinical innovations can be built.
Weiterlesen

Details

Weitere ISBN/GTIN9780826147462
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatPDF
Format HinweisAdobe DRM [Hard-DRM]
FormatFormat mit automatischem Seitenumbruch (reflowable)
Erscheinungsdatum23.12.2003
SpracheEnglisch
Dateigrösse1177705 Bytes
Artikel-Nr.7831147
KatalogVC
Datenquelle-Nr.1197839
Weitere Details

Bewertungen

Empfehlungen zu ähnlichen Produkten

The Topeka School is, like all of Ben Lerner's novels, a highly self-referential book. It nominally tells the story of a character called Adam Gordon, who is coming to the end of a high school career marked by the kind of male culture which, if the last few years have shown us anything, should best be described as toxic. What marks the novel out however is that under the thin veil of Adam Gordon, Lerner is describing his own experience as a teenager in the America of the early 2000s; the character mapping perfectly onto Lerner's own life.

Since the beginnings of the #metoo movement, relatively few male novelists have successfully looked at their behaviour in a way that may help to advance the debate. For me, Lerner, with his stark, self-critical honesty, is one of the few who have. Not only that (and I realise this seems improbable) but it is also a joy to read with Lerner's poetic abilities enriching his prose and even adding some humour to a treatment of a very serious subject.
Dussmann verkauft Kultur und begreift sich als Kultur, muss sich somit jedoch auch Kulturkritik stellen. Eine der einflussreichsten kulturtheoretischen und kulturkritischen Schriften verfasste Sigmund Freud bereits im Jahr 1930. Die Arbeit gehört sicherlich mit zu seinen wichtigsten Werken. Wer wissen möchte was (nach Freud) Kultur mit Unlust zu tun hat und welchen Preis wir für kultureller Fortschritt zahlen, der sollte dieses Buch ganz oben auf den eigenen Lesestapel legen.

Autor/in

Schlagworte